Educació

Salt, seu de la nova càtedra de la UdG d’educació

La Universitat de Girona (UdG) ha presentat la nova càtedra Tekhné per impulsar iniciatives d’educació transformadores amb la tecnologia i la creativitat, a favor de la inclusió social i l’educació en valors. La càtedra Tekhné, amb seu a Salt, té com a objectiu que la UdG i el municipi de Salt esdevinguin referents acadèmics i d’administració local, respectivament, en l’esfera internacional de les tecnologies per a l’aprenentatge creatiu i la inclusió social. Les activitats arribaran als infants i joves de les escoles i instituts de Salt, però també i especialment, als mestres i educadors, que seran els veritables motors del canvi de l’ecosistema educatiu de Salt i Girona. Pel rector, de la UdG, Quim Salvi, la càtedra és una nova aposta que fa la universitat per arrelar-se al territori.

L’alcalde de Salt, Jordi Viñas, destaca que “és una satisfacció tirar endavant aquesta iniciativa perquè quan des de la UdG se’ns va plantejar aquesta possibilitat no vam dubtar ni un instant en posar-nos a treballar plegats per impulsar la Càtedra al municipi”. I això és, explica, “perquè la formació i l’educació formen part d’un dels eixos prioritaris pels quals apostem”. Manifesta també tenir “moltes ganes de continuar consolidant el paper de Salt com a Vila Universitària”.Entre els objectius de la Càtedra Tekhné destaca el treball conjunta amb Salt i les seves organitzacions per connectar experiències d’aprenentatge i assegurar que els joves, especialment aquells de comunitats vulnerables, es converteixin en ciutadans globals, desenvolupin competències digitals però també la curiositat i l’empatia, i estiguin motivats i preparats per viure i treballar en la Societat del Coneixement d’aquest segle XXI.La Càtedra també pretén promoure l’aprenentatge global, connectat i col·laboratiu entre escoles, tant en l’àmbit català com internacional; ajudar a trencar el estereotips de gènere que fan que les noies tinguin poca presència en els estudis i professions STEM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques), a través de promoure oportunitats educatives i mentories dins i fora de l’aula; i imaginar noves maneres de formar als mestres, als futurs mestres, i als professionals del món de l’educació en disciplines i enfocaments pedagògics com el Construccionisme, l’Educació Maker, el Pensament Computacional i l’Aprenentatge Connectat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Vergés demana “eines” per si cal un confinament total

barcelona
Què passa si no es presenta un membre d’una mesa electoral

Què passa si no es presenta un membre d’una mesa electoral

Un fogonada amb forts vents, llamps, calamarsa i pluja escombra mig país

barcelona
Olot

Sota investigació el maltractament d’una gossa

ESTAT ESPANYOL

Cifuentes admet que ni troba treballs del seu màster ni tampoc hi assistia

FIGUERES

Anuncis de mitjan segle XX

Prohibeixen l’avortament, sense cap ni una excepció
HONDURAS

Prohibeixen l’avortament, sense cap ni una excepció

Es registren 14 defuncions en 24 hores a la regió

GIRONA

Decepció del sector turístic de Blanes pel poc suport de l’Ajuntament

blanes