Educació

Els centres de complexitat que feien sisena hora abans de la covid la recuperaran el proper curs

Educació farà qüestionaris cada sis mesos a docents i directors per escoltar les seves demandes

Els centres de complexitat que feien sisena hora abans de la Covid la recuperaran el proper curs. El conseller d’Educació, Josep González Cambray, ha dit a TV3 que només en casos de causa “molt justificada” es mantindrà l’eliminació d’aquesta hora que es va produir aquest curs. En canvi, ha dit que la recuperació general per al sistema públic no està prevista en els pressupostos. D’altra banda, el Departament d’Educació ha iniciat l’enviament de qüestionaris a docents i directors per escoltar les seves demandes i opinions i millorar el sistema. Aquesta setmana per primer cop s’estan enviant 120.000 qüestionaris i la previsió és presentar els resultats a finals de setembre. Aquests qüestionaris es repetiran cada sis mesos.

Pel que fa al curs vinent, ha insistit que començarà amb grups bombolla i que la retirada de la mascareta és una decisió del Departament de Salut que no afecta a l’organització dels centres. Tot i això, ha expressat que a nivell pedagògic, esperen que aquesta retirada arribi com abans millor.

Ha afirmat també que s’està parlant amb Salut com es farà la vacunació dels adolescents i no ha descartat que aquesta es pugui fer als centres educatius. Si aquesta vacunació es fes amb el curs iniciat ha afirmat que és “evident” que es faria als centres educatius però no ha descartat que també pugui ser així abans de l’inici de les classes. En tot cas, ha assegurat que es buscarà la millor fórmula.

Pel que fa a l’etapa 0-3, ha afirmat que l’acord de Govern contempla la gratuïtat d’aquesta etapa i ha assegurat que es començarà pel P2. En aquest sentit, ha dit que es treballarà per veure si als pressupostos del 2022 ja s’inclou aquesta mesura.

Sobre els nous criteris d’avaluació que planteja el Ministeri d’Educació i que apunten a la possibilitat de passar de curs amb suspensos, Cambray ha afirmat que cal tenir una visió del nou ensenyament competencial. Així, s’ha mostrat a favor que l’avaluació tingui “certa flexibilitat al servei de l’alumne” i ha apostat per torbar un equilibri entre exigència i flexibilitat per prendre la millor decisió per a l’alumne.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Polèmica a Sant Hilari per les creus al cementiri

Sant HILARI SACALM
societat

Activitats d’estiu per a 17.175 menors en situació vulnerable

Màxima pressió a les UCI en una onada que està saturant els hospitals

Barcelona

El 43% de l’ingrés familiar a Girona és per pagar el lloguer

girona

Estudien amortir el so de les campanes de Banyoles

Banyoles

Un 24% dels joves atesos al centre de la Garrotxa han deixat la seva addicció

OLOT

Festes del Tura sense barraques i amb tres escenaris

Olot
SILVIA GÓMEZ SENENT
Especialista en l'aparell digestiu

“Els bacteris de l’intestí en fila fan dues voltes i mitja a la Terra”

Barcelona

Girona, seu d’un congrés sobre aigües residuals

girona