Educació

Política

Idees per a un nou sistema educatiu

Les propostes educatives inicien els debats temàtics a Girona

S’aborden, entre altres temes, el model públic i la llengua

Parlar de sistema educatiu no és només pensar en l’escola. “Per educar els infants fa falta tota la tribu; s’ha de donar pes a l’escola, però també a l’associacionisme, als mitjans de comunicació, al món laboral; aposto perquè el nou sistema educatiu compti amb tots aquests agents educadors.” És un dels set eixos, idees per a un nou sistema educatiu per a Catalunya, que proposa el professor de llengua i literatura catalanes i actual director de l’Institut de Sarrià de Ter, Albert Bayot, que va ser delegat dels serveis territorials d’Ensenyament durant la conselleria d’Irene Rigau. El Debat Constituent va començar dimecres, en la setmana d’inici del curs escolar, els debats temàtics amb els quals es vol reflexionar, repensar un nou país. Bayot, que no està vinculat al Debat però es va declarar obertament independentista, va recordar la seva trajectòria que l’avala però també els orígens en l’educació en el lleure. “Són idees meves, no m’inspira cap associació política i són idees absolutament discutibles”, va reblar. Bayot planteja, entre altres aspectes, quant a la inclusió, fer passos per caminar cap a la personalització: “Cada alumne té necessitats diferents, i només aconseguirem una inclusió plena si els centres són capaços de personalitzar l’educació.”

Bayot va tractar del debat, que considera desenfocat, de model d’escola pública, privada i concertada, i sobre el currículum actual: “El que cal és plantejar bé quina és la importància de l’educació infantil, què hem d’assegurar que dona la primària, quin és el paper de la secundària obligatòria i què fem amb els alumnes que no encaixen en el sistema quan són adolescents i la necessitat d’una formació obligatòria fins als 18 anys.” Segons Bayot, aquesta formació no cal que passi necessàriament pel batxillerat o per l’FP, sinó que “podria estar inclosa en el món laboral i en el món civil”. Un altre eix va ser la formació i incorporar nous perfils com els tècnics d’educació social o la necessitat d’iniciar-se en la docència a l’estil del MIR dels metges. Albert Bayot va abordar la defensa del català, un paper que no pot fer l’escola sola, sinó en cooperació amb els mitjans i les xarxes, i d’incloure el sistema educatiu català en un context global.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La mascareta acompanya les Fires de Girona després dels estralls de la Covid-19

girona

Una renovació de la neteja necessària però encallada

Girona

La ‘variant’ de Vilafant ja és a concurs

VILAFANT

Vistiplau a les obres del centre de tractament de residus de l’Alt Empordà

PEDRET I MARZÀ

El català ha perdut mig milió de parlants en 15 anys

Barcelona

Mala maror al Consell del Pla de l’Estany

BANYOLES

El cas de la residència de Sant Joan les Fonts, al jutjat

OLOT / SANT JOAN LES FONTS

Transversalis: una xarxa transfronterera per reforçar la formació contínua

Barnahus posa l’infant víctima d’abusos sexuals al centre

barcelona