Educació

Temporada Alta programa nou espectacles a les aules d’escoles i instituts gironins

Les produccions treballen la salut emocional, els clàssics teatrals o els valors capitalistes

Tots els espectacles són gratuïts i es fan als centres educatius

L’escola del Bosc de la Pabordia de Girona ha transformat una classe en el millor escenari per veure Cometa, un espectacle de Roser López que interpreta una astronauta que ha aterrat de forma inesperada al centre. Els alumnes de primer de primària van assistir ahir com a públic a aquesta producció en què la dansa i la música són els protagonistes i que s’inscriu en la programació especial que el festival Temporada Alta ha programat adreçada a les aules d’escoles i instituts gironins.

Alguns dels espectacles estan pensats per a públic de primària, com ara l’esmentat Cometa o Desplegant la jungla, de Big Bouncers, o La bona persona, de Rosa Gàmiz. En aquest últim cas, l’actriu adapta el clàssic de Bertolt Brecht. A través d’aquest espectacle, Gàmiz aprofundeix en el comportament de les persones. Temporada Alta també ofereix Imaginaris singulars, de Vero Cendoya, per a centres d’educació especial. En aquest cas, els intèrprets amb capacitats especials són els protagonistes per si mateixos i no per les limitacions que poden tenir. A través de l’espectacle Vero Cendoya experimenta noves formes de dramatúrgia.

Per a centres de secundària, el festival obre l’oferta a quatre espectacles. La muntanya, d’Oriol Casals i Marta Hernández, mostra com una persona s’ha de reinventar a causa de la pandèmia i es converteix en coach, mentre la seva filla té problemes. Amb aquest espectacle es vol parlar de la salut mental. La companyia InDans i Neus Masó acosten l’espectacle MUT als instituts per mostrar la vulnerabilitat dels drets i com cada vegada hi ha menys llibertat. També als instituts s’estrena El missioner, de La Virgueria, en què es critiquen els valors i els entramats de la indústria musical.

Cada espectacle disposa d’un dossier a partir del qual el professorat pot treballar alguns dels temes que els alumnes veuran en els espectacles. El dossier proposa activitats per aprofundir en aquests temes i treballar valors amb els estudiants. A través d’aquesta programació a les aules, el festival vol mostrar el potencial de l’art i la cultura per transmetre competències i valors a l’alumnat.

Aquestes propostes dramatúrgiques se sumen a la quarta edició del Torneig de Dramatúrgia per a Instituts que organitza el Temporada Alta, en el qual els estudiants de quart d’ESO i batxillerat proposaran textos i s’enfrontaran amb altres instituts amb l’ajuda d’alguns autors com Albert Forns, Estel Solé i Bàrbara Mestanza. La dinàmica és similar a la dels adults. Aquest any hi participen els instituts Narcís Xifra, Santa Eugènia i Santiago Sobrequés de Girona, i el Salvador Espriu de Salt.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Regne Unit

Tornen les malalties victorianes

Londres

El romanticisme de l’espàrrec

Gavà
CRÒNICA

El futbol no s’acaba al minut 90

Olot

Un poemari que reflexiona sobre la vida i la poesia

Olot

Comença l’espectacle

Barcelona
VIDRERES

Tres grans illes de contenidors als accessos d’Aiguaviva Parc

VIDRERES
Equipaments

Reclamen a Collboni un casal d’avis als jardins de Pedralbes

Barcelona
Patrimoni

Jornades sobre el monestir de Sant Jeroni de la Vall d’Hebron

Barcelona
Urbanisme

Obre el primer tram d’un carril bici a la travessera de les Corts

Barcelona