Educació

Demanen la compareixença de Simó al Parlament per l’informe PISA

Rigau opina que Educació hauria d’anunciar mesures ara per revertir la situació

Educació insisteix que cal “focalitzar bé” les causes i dissenyar “bones polítiques”

En Comú Podem ha demanat la compareixença de la consellera d’Educació, Anna Simó, i del secretari de Polítiques Educatives, Ignasi Garcia, a la comissió d’Educació del Parlament per donar explicacions sobre els resultats dels alumnes en el darrer informe PISA. El grup parlamentari de Jéssica Albiach, segons informa l’ACN, troba “vergonyoses” les explicacions del Departament d’Educació que, en un inici, va relacionar els mals resultats a una “sobrerepresentació” de l’alumnat immigrant i més tard la mateixa consellera va rectificar i va apuntar a la pobresa infantil i la segregació escolar com a factors que han incidit en els resultats.

En Comú Podem vol saber com el departament revertirà aquests resultats i si creu que s’han d’assumir responsabilitats.

També l’exconsellera d’Educació Irene Rigau considera que el departament hauria d’haver anunciat mesures després de fer-se públics els mals resultats que recull l’informe PISA. En una entrevista a Catalunya Ràdio, rigau ha criticat que al departament s’hagin produït molts canvis i ha acusat als responsables d’haver “suprimit molts càrrecs tècnics per gent de partit”, el que ha afectat, des del seu punt de vista “al coneixement de les polítiques”.

Sobre les causes dels mals resultats, Rigau ha admès que la immigració ha afectat, però ha negat que sigui la causa que pugui explicar aquests mals resultats.

Rigau ha afirmat que actualment l’educació treballa amb una situació “molt complexa” i creu que s’ha demostrat que el sistema està “desorientat”: “S’ha de redissenyar la funció de l’escola”. A més, ha observat que “s’han imposat unes metodologies que no compten amb evidència científica” i que han desplaçat les maneres de fer “més tradicionals”.

Aquest matí el director general d’Innovació, Investigació i Cultura Digital del Departament d’Educació, Joan Cuevas, ha explicat que el canvi en els missatges enviats pel Departament respecte als resultats de PISA es va produir perquè “bàsicament hi havia una divergència en la interpretació de la mostra”. Segons ha dit a Rac1, dimecres ja es va donar “una nota clara” i ara toca “focalitzar bé” les causes i punts de millora del sistema educatiu. Cuevas ha explicat que no només es tracta d’abocar més recursos, sinó també dissenyar “bones polítiques”. Per exemple, veu marge de millora en la tutorització de l’alumnat amb més dificultats i fa autocrítica amb l’acollida de docents als centres: “Sabem que no és suficientment bona”.

Malgrat tot, el director general ha volgut enviar un missatge de “confiança” en el sistema educatiu català, tot i que ha admès que tampoc no poden ser cofois. Malgrat els mals resultats de PISA, ha assenyalat que les darreres proves competencials fetes a tots els centres ja indiquen que comença a haver-hi “una reversió”, per exemple, en matemàtiques o ciències. Respecte al català i el castellà, en canvi, ha dit que encara hi ha “molta feina a fer”.

Sobre el treball per projectes, Cuevas ha matisat que l’educació competencial “no és només el treball per projectes”, i ha afegit que el que diu la recerca és que “no és un gran avenç” però sí que dona “resultats mitjos” sempre que s’apliqui amb condicions específiques. En aquest punt, ha reconegut que cal millorar, per exemple, els recursos d’acompanyament als docents.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.