Societat

La pol·lució de Barcelona fa reduir trànsit al carrer d’Aragó

En marxa el pla municipal contra l’emergència climàtica

En estudi un peatge i una taxa d’escombraries

Abans que acabi l’any, 6.000 vehicles que cada dia circulen pel carrer d’Aragó de Barcelona –una de les principals artèries de la ciutat– hauran de quedar-se a casa, buscar una ruta alternativa o carregar-se de paciència si volen fer el mateix itinerari. Abans que acabi l’any, aquesta via que connecta el nord i el sud de la ciutat perdrà un carril, que passarà a ser d’ús exclusiu del transport públic o comunitari. El mateix passarà amb el carrer de Mallorca, on desapareixerà un carril entre Meridiana i Diagonal. Dues mesures que formaran part del pla de l’Ajuntament de Barcelona per reduir les emissions contaminants dels vehicles.

El pla és un conjunt de mesures immediates que han de precedir les que es posaran en marxa quan s’activi el decret que vol plantar cara a l’emergència climàtica que viu la ciutat i que, en paraules de l’alcaldessa, Ada Colau, es resumeix amb la idea que Barcelona respira un aire “no potable”.

Entre aquestes primeres mesures, entre les quals destaca l’entrada en vigor l’1 de gener del 2020 de la zona de baixes emissions, on es restringirà el trànsit a vehicles contaminants, n’hi ha de caràcter fiscal, com ara l’estudi de la posada en funcionament d’un peatge urbà, o la implantació d’una taxa de recollida d’escombraries. Amb tot plegat es pretén reduir l’emissió de 210.000 tones de CO2 a l’espai, un 6% del total anual. La major part de la reducció vindrà, però, per l’entrada en vigor de la zona de baixes emissions.

Pel que fa al decret de l’emergència climàtica, que es vol tenir aprovat abans de l’1 de gener, ahir es va posar a treballar una taula amb més de 200 administracions i entitats representades i 300 persones presents, que han de discutir i proposar una estratègia amb mesures concretes.

L’avís de la UE

La reunió es va fer el mateix dia que la Unió Europea va fer arribar una queixa a l’Estat espanyol per la qualitat de l’aire de la ciutat de Barcelona i també de Madrid. És un avís previ a una sanció, davant el qual el conseller de Territori, Damià Calvet, va reaccionar demanant al govern de l’Estat que actuï desenvolupant les seves competències, entre altres coses amb una millor aportació al finançament del transport públic o incentivant la compra de nous cotxes que puguin substituir els que no tenen etiqueta ecològica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia