Societat

Barcelona es prepara per gestionar el Port Olímpic

L’Ajuntament vol reorientar una zona d’oci castigada pels episodis d’inseguretat

L’Ajuntament de Barcelona ha aprovat en comissió de govern un dels últims tràmits administratius que li faltaven per assumir la titularitat de la gestió del Port Olímpic, actualment en mans de la Generalitat, per un període de trenta anys a partir del 30 d’abril del 2020. La decisió, que s’haurà de ratificar ara en el ple, és la consumació de l’acord que les dues administracions van rubricar a finals del 2016, per donar una nova orientació a un pulmó de l’oci nocturn de la capital catalana, que aquest darrer estiu ha estat escenari de diversos episodis d’inseguretat. Un dels últims, i més greus, va ser la mort d’una noia de 26 anys el 4 de setembre passat per una ganivetada al pit que li van clavar uns lladres que li havien robat el telèfon mòbil.

La tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, ha manifestat que un cop el consistori tingui la tutela de l’espai, s’engegarà una transformació perquè la ciutat recuperi el que volen “considerar una infraestructura de primer ordre de la ciutat, un port on predominin les zones verdes, on l’espai públic estigui a disposició dels veïns dels barris propers, i que es pugui omplir d’activitats familiars i veïnals, esportives i d’economia verda”. El projecte presentat el febrer del 2018 pel govern d’Ada Colau preveu doblar els 23.828 m² de superfície d’ús essencialment ciutadà que té avui dia el port. Per assolir aquest anhel, no es renovarà la llicència al gros de locals d’oci nocturn de la zona, fet que permetrà disposar d’una superfície ingent, sobretot al moll de Mestral, que es destinarà a activitats lligades al món de la nàutica.

El propòsit inicial és que les obres per adaptar la zona al seu nou ús comencin aquest mateix 2019, amb perspectiva de tenir-les a punt el 2022. El pressupost estimat de l’operació s’enfilava fins als 39 milions d’euros, una suma que s’amortitzaria amb la comercialització dels amarratges i els locals disponibles. A banda de la reordenació urbanística, l’acord institucional també preveu que els beneficis que pugui generar la gestió del port vagin a parar a mans de la Generalitat, per ser destinats a invertir en altres infraestructures marítimes de Catalunya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.