Societat

La Meridiana tindrà més àrea verda i perdrà dos carrils dels vuit actuals

L’Ajuntament de Barcelona presenta la seva proposta de reforma de l’avinguda entre Mallorca i Fabra i Puig

Les obres es faran en dues fases

L’Ajuntament de Barcelona invertirà 46,6 milions d’euros per transformar l’avinguda Meridiana fins a Fabra i Puig amb l’objectiu que sigui un eix cívic més verd i amb més espai per als vianants i la mobilitat sostenible. Aquest setembre començaran les obres al tram entre els carrers Mallorca i Navas de Tolosa amb Josep Estivill, amb un pressupost inicial d’uns 6,6 milions; s’eliminarà ja un carril d’entrada i un de sortida de la ciutat, de manera que es passarà dels vuit actuals a sis, i s’hi farà una mitjana central amb un carril bici segregat, arbrat i zones d’estada.

Segons la projecció de l’Ajuntament presentada dilluns al vespre en la taula de participació per la transformació de l’avinguda Meridiana, entre aquest any i el vinent s’elaboraran els projectes de l’àmbit Navas de Tolosa-Josep Estivill fins a Fabra i Puig per poder iniciar les obres d’aquest segon tram a principis del 2022 i acabar-les a finals del 2023, amb una inversió d’uns 40 milions d’euros.

Els 10 metres d’amplada que s’eliminaran al trànsit es destinaran a espai verd, i hi haurà dues fileres d’arbres més i espai per caminar. En total, es podrien arribar a plantar 450 arbres més.

La renovació de l’àmbit que va des de la plaça de les Glòries fins al carrer Mallorca ja es va completar el 2018. En aquest mandat l’objectiu és arribar fins a Fabra i Puig, de manera que s’haurà actuat sobre un total de 2.870 metres. El pròxim pas serà reprendre la transformació des de Mallorca fins a més enllà de la meitat de l’àmbit Navas de Tolosa-Josep Estivill.

La reforma coincidirà amb les obres de la plaça de les Glòries, més al sud. L’Ajuntament ja va aprovar a la primavera el projecte executiu de l’última fase d’obres dels túnels de Glòries, unes obres que completaran les dues fases de construcció ja en marxa i que permetran alinear les dates de finalització de tots els lots d’obres.

Tots els túnels haurien d’estar enllestits el 2021, per començar llavors reformes a la superfície. Els dos túnels urbans viaris –un per sentit i amb una llargada de quasi un quilòmetre cadascun– disposaran de les senyalitzacions, enllumenat i prestacions que exigeix la normativa actual, com per exemple un radar de tram. A més, hi haurà vuit sortides d’emergència.

LA XIFRA

450
arbres s’haurien de plantar a l’espai de l’avinguda Meridiana guanyat als vehicles.

LA FRASE

La Meridiana ha de deixar de ser una autopista per ser un espai més habitable
Janet Sanz
tinent d’alcalde d’urbanisme

Radars als carrers més importants

El 2019 es va tancar amb 22 víctimes mortals en sinistres de trànsit a Barcelona, una víctima més que l’any anterior. El balanç de sinistralitat de trànsit indica que es va reduir la xifra de ferits greus, que va passar de 238 a 202. Amb aquestes xifres, l’Ajuntament va avançar ahir que situarà 20 nous radars fixos a cinc vies principals –Gran Via, Aragó, Balmes, València i Urgell– on s’acostuma a superar la velocitat permesa de 50 quilòmetres per hora.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia