Societat

Torrons i Mel Alemany implanta la figura del “guaita”

Ha estat la primera firma en implantar aquesta iniciativa. Cada setmana, un treballador voluntari que fa les funcions de “guaita”, supervisa les tasques de producció del torró.

L’empresa d’Os de Balaguer, Torrons i Mel Alemany acaba d’implantar la figura del “guaita” coincidint amb l’inici de l’elaboració del torró d’aquesta campanya de Nadal. Es tracta d’una fórmula que permet que siguin els mateixos treballadors els responsables de garantir la seguretat alimentària a través d’una iniciativa a la qual hi participen voluntàriament i que consisteix en vetllar perquè tot l’equip compleixi amb la normativa sanitària que marca la Covid-19. Així doncs cada setmana de forma voluntària un treballador de l’empresa és l’encarregat de vetllar perquè es compleixin tots els protocols per garantir la normativa sanitària i a la vegada la seguretat alimentària.

Alemany ha estat la primera de les empreses que ha implantat aquesta fórmula que ha ideat la firma d’Almacelles Marta Quintana Gestoria Alimentària dirigida per l’advocada especialitzada en Dret Alimentari Marta Quintana. La nomenclatura del ’guaita’ s’inspira en els guaites forestals i fa referència a la persona que guarda, vigila i defensa un indret determinat i segons explica l’advocada, “pensem que és una manera cooperativa de cuidar-nos entre tots i també una oportunitat per aprendre a millorar processos a l’empresa, és a dir, el guaita ens permet parlar en positiu d’aquesta nova normalitat, que prou falta fa”. A més, es premia al treballador que vol assumir aquesta tasca amb un dia de festa del que podrà gaudir durant el primer trimestre de l’any vinent.

El ’guaita’ té com a encàrrec supervisar totes les tasques previstes per la normativa i notificar-les a través del mòbil i avisar els companys quan es produeixin descuits o incompliments. El divendres es fa una reunió setmanal en la que el guaita de la setmana informa de les incidències i les persones a qui ha calgut avisar al Cap de Qualitat i als responsables de l’envasat de mel i de l’elaboració de torró per tal que puguin fer seguiment la setmana següent.

El control online del procés és una possibilitat que ofereix el programa Controller 3.0, un software ideat per aquesta assessoria lleidatana que permet digitalitzar tots els protocols de seguretat alimentària i que arran del Covid ja utilitzen una trentena d’empreses catalanes.

Segons Marta Quintana “El guaita pot anar controlant tots els processos amb el mòbil gràcies a al Controller que es una APP al núvol que vam desenvolupar per al control de la seguretat alimentària. Per aquest motiu ara també es pot utilitzar per aplicar la normativa sanitària que exigeix la Covid-19. La idea de futur però és que el control de seguretat alimentària ja puguin fer-lo els mateixos empleats mitjançant l’APP”

Segons ha explicat el gerent d’Alemany, Ferran Alemany, “Hem de ser positius i pensar com podem aprendre del que ens ha portat la Covid-19 i una de les lliçons és que podem millorar els processos a l’empresa i corresponsabilitzar-nos de la nostra seguretat mitjançant una eina digital i a la vegada participativa”.

Més informació:

https://alemany.com

Alemany 1879



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia