Societat

TMB tanca el 2020 en positiu tot i la caiguda d’ingressos

Metro i autobusos van perdre un 46,9% dels usuaris

L’impacte de la Covid ha estat de 245 milions d’euros

Els viatgers els han donat la valoració més alta dels últims 15 anys

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va tenir l’any passat 333,4 milions d’usuaris, un 46,9% menys que el 2019. La crisi sanitària va provocar un impacte negatiu de 245,1 milions d’euros per la caiguda d’ingressos a causa de la reducció dràstica de passatgers però també per les despeses addicionals per fer front a les mesures sanitàries per convertir el transport públic en un espai segur, xifrades en 16 milions d’euros. Tot i això, TMB ha aconseguit compensar les pèrdues registrades a través de l’estalvi generat en la gestió, l’ajornament d’algunes inversions i les ajudes previstes de l’Estat, de 179 milions d’euros, que ja ha cobrat en part, i ha tancat l’exercici amb un resultat net d’1,3 milions, que té previst reinvertir en millores a la xarxa de transport. El conseller delegat de TMB, Gerardo Lertxundi, va explicar ahir durant la presentació de la Memòria de Sostenibilitat 2020 que s’ha aconseguit mantenir el pressupost previst sense que les administracions públiques hagin de fer aportacions addicionals. La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, va assegurar que “el 2020 no ha estat un any perdut per a TMB; al contrari, la crisi ha estat una oportunitat” i que la companyia ha aprofitat per innovar i reafirmar la seva aposta per la transformació energètica i digital. Durant l’any passat es van encarregar 42 nous trens i es va formalitzat l’adquisició de 8 trens addicionals. També es va adjudicar la compra de 77 nous autobusos i dels primers 8 autobusos elèctrics propulsats per hidrogen. Alarcón també va remarcar que durant l’any passat es van aconseguir les millors valoracions dels usuaris dels últims 15 anys. En concret, els passatgers del bus van donar una nota mitjana de 8,17 i els de metro, un 7,86. Per aquest any, les previsions indiquen una recuperació d’usuaris fins a arribar a final d’any al 80% de la demanda del 2019 i assenyalen que caldrà un altre cop un fons de rescat del transport públic, encara que menor.

LA FRASE

El 2020 no ha estat un any perdut per a TMB; al contrari, la crisi ha estat una oportunitat
Rosa Alarcón
presidenta de tmb


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Núria Escarpanter
Alcaldessa de Llançà (Junts)

“El pacte de govern és sòlid i es basa en la confiança”

Llançà

El Clúster de la Bioenergia de Catalunya celebra la II Nit de la Bioenergia: l’energia més circular i social

Bategen amb Maria Antònia Canals la plaça de davant l’institut Vicens Vives

girona

Tomben la moció per regular el lloguer estacional

BLANES

Camí de Mar, un projecte que enllaça Argeles amb Malgrat, per la costa

girona

La Fira d’Abril de Catalunya amplia l’aforament un 24%

Barcelona

El Mercat del Lleó tindrà més bona climatització abans de l’estiu

girona

El festival Tech&Play obre portes i espera 4.000 visitants

Barcelona
EDUCACIÓ

Mobilització de l’AFA de l’escola Camins a Banyoles

BANYOLES