Educació

Els centres de complexitat que feien sisena hora abans de la covid la recuperaran el proper curs

Educació farà qüestionaris cada sis mesos a docents i directors per escoltar les seves demandes

Els centres de complexitat que feien sisena hora abans de la Covid la recuperaran el proper curs. El conseller d’Educació, Josep González Cambray, ha dit a TV3 que només en casos de causa “molt justificada” es mantindrà l’eliminació d’aquesta hora que es va produir aquest curs. En canvi, ha dit que la recuperació general per al sistema públic no està prevista en els pressupostos. D’altra banda, el Departament d’Educació ha iniciat l’enviament de qüestionaris a docents i directors per escoltar les seves demandes i opinions i millorar el sistema. Aquesta setmana per primer cop s’estan enviant 120.000 qüestionaris i la previsió és presentar els resultats a finals de setembre. Aquests qüestionaris es repetiran cada sis mesos.

Pel que fa al curs vinent, ha insistit que començarà amb grups bombolla i que la retirada de la mascareta és una decisió del Departament de Salut que no afecta a l’organització dels centres. Tot i això, ha expressat que a nivell pedagògic, esperen que aquesta retirada arribi com abans millor.

Ha afirmat també que s’està parlant amb Salut com es farà la vacunació dels adolescents i no ha descartat que aquesta es pugui fer als centres educatius. Si aquesta vacunació es fes amb el curs iniciat ha afirmat que és “evident” que es faria als centres educatius però no ha descartat que també pugui ser així abans de l’inici de les classes. En tot cas, ha assegurat que es buscarà la millor fórmula.

Pel que fa a l’etapa 0-3, ha afirmat que l’acord de Govern contempla la gratuïtat d’aquesta etapa i ha assegurat que es començarà pel P2. En aquest sentit, ha dit que es treballarà per veure si als pressupostos del 2022 ja s’inclou aquesta mesura.

Sobre els nous criteris d’avaluació que planteja el Ministeri d’Educació i que apunten a la possibilitat de passar de curs amb suspensos, Cambray ha afirmat que cal tenir una visió del nou ensenyament competencial. Així, s’ha mostrat a favor que l’avaluació tingui “certa flexibilitat al servei de l’alumne” i ha apostat per torbar un equilibri entre exigència i flexibilitat per prendre la millor decisió per a l’alumne.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

Els veïns de l’edifici Venus qualifiquen de “xantatge” que per ser reallotjats hagin de retirar les demandes

Sant Adrià de Besòs
SOCIETAT

La Fiscalia demana exculpar els policies que van lesionar l’ull de Roger Español

BARCELONA
BREDA

Inauguren el projecte Reflex, que fomenta el desenvolupament sostenible

BREDA
Canvi climàtic

La temperatura global superarà el límit dels Acords de París aquest lustre

Barcelona

Comencen les obres del nou CAP

Hostalric
societat

L’Ajuntament recula i La Revisteria es podrà instal·lar al Born

Barcelona
URBANISME

El GEPEC i la Plataforma Lotte No presenten al·legacions al POUM

Mont-roig del Camp
societat

El bisbe de Girona es reincorpora al Bisbat després de passar la covid

girona
societat

La biblioteca de Palafrugell ofereix 150 obres d’art en préstec

palafrugell