Societat

Catalunya vol reduir un 15% els morts en accidents de trànsit el 2023

El Pla de Seguretat Viària preveu que l’SCT faci els exàmens de conduir i expedeixi els permisos

La Generalitat vol reduir d’ara i fins al 2023 un 15% les víctimes mortals en accidents de trànsit. Així ho preveu el Pla de Seguretat Viària 2021-2023, que també contempla que el Servei Català de Trànsit assumeixi competències exclusives en els exàmens de conduir i l’expedició i retirada del carnet de conduir.

El pla l’ha presentat aquest dimecres el conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, que mostrat el seu compromís ferm amb les 193 accions i 695 activitats programades per aquest any en la línia del que preveu el Pacte Nacional per a la Mobilitat Segura i Sostenible 2021-2030.

El Pla de Seguretat Viària 2021-2023 preveu establir l’estructura necessària perquè el Servei Català de Trànsit esdevingui l’autoritat de la mobilitat segura i sostenible a Catalunya, assumint competències exclusives en la gestió del trànsit i la seguretat viària (per exemple, en la gestió i realització de les proves reglamentàries d’obtenció del permís de conduir i en l’expedició, revisió i anul·lació dels mateixos).

D’altra banda, s’incorporaran accions com ara la necessitat de protocols i procediments vinculats a l’atenció psicològica de l’entorn de les víctimes mortals i/o greus de sinistres, o bé la col·laboració assistencial de víctimes ferides molt greus en el retorn a la seva activitat. “Cal acompanyar les víctimes i fer-ne un seguiment perquè els accidents de trànsit fan estralls en els entorns familiars”, ha destacat el conseller Elena.

En l’àmbit municipal, es preveu la creació d’un consell de viles, pobles i ciutats per intercanviar bones pràctiques en mobilitat urbana, i en aquest àmbit, el director de l’SCT ha explicat que “es promourà una línia d’ajuts i subvencions als ens locals perquè puguin fer realitat les zones 30 i la pacificació del trànsit per aconseguir una mobilitat més segura i sostenible”.

El Pla de Seguretat Viària 2021-2023 recull totes les accions dels diferents Departaments de la Generalitat i les realitzades per altres administracions públiques, així com membres de la CCTSV que pertanyen a la societat civil.

El conseller ha manifestat que “des del Departament d’Interior no s’escatimaran esforços, intel·ligència ni imaginació per seguir en la línia de reducció de la sinistralitat viària de les darreres dècades i té en l’horitzó l’assoliment de la Visió Zero al 2050”. “Aquest Pla 2021-2023 és el primer aterratge en accions i activitats per arribar-hi”, ha afegit. Elena també ha remarcat que té “un compromís, per responsabilitat política i personal, per fer veure que els accidents de trànsit no són una anècdota a la societat, sinó que són un drama i una xacra i que s’hi ha de posar recursos per erradicar-los”.

En la presentació, el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha puntualitzat que pel proper trienni el pla té com a objectiu una reducció del 15% de les víctimes mortals l’any 2023 en relació amb enguany. El PSV 2021-2013 també té objectius específics per a la protecció dels usuaris més vulnerables de la mobilitat i en aquest sentit el responsable de l’SCT ha destacat que “per millorar la mobilitat i l’accidentalitat cal reduir l’ús del cotxe”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia