Infraestructures i serveis

No És un Vial se sent marginada en el pressupost de l’Ajuntament d’Olot

Qualifica de presa de pèl que no hi hagi partida per reduir l’impacte del trànsit per esperar la variant

Afirma que els veïns suporten 20.000 vehicles diaris

La plataforma No És un Vial. És un Carrer d’Olot qualifica de presa de pèl que el pressupost de l’Ajuntament del 2022 no destini cap euro a la futura variant nord i a les mesures per reduir l’impacte del trànsit a l’avinguda Sant Jordi, que fa aquesta funció. L’entitat no entén que, d’un pressupost de 42 milions d’euros, no s’hagi previst cap partida per adaptar l’avinguda Sant Jordi i el carrer Portbou, al seu caràcter urbà i trencar l’actual configuració com a eix de circumval·lació per al qual no estan dimensionats. “Necessitem la variant d’Olot, sí, i l’estem fent possible, però, per al nostre dia a dia, necessitàvem una partida pressupostària anual per a mesures que apaivaguin els efectes de la seva carència”, ha explicat la portaveu de la plataforma, Duaita Prats. I hi ha afegit: “No costa tant d’entendre, és un problema de ciutat i de comarca que entomem solets fa dècades, i no té sentit que cada solució que impulsem hagi de passar per un rosari de processos i silencis administratius mentre s’aproven partides que no responen a necessitats tan prioritàries.”

Prats ha concretat que la plataforma ha proposat mesures durant aquests dos últims anys com ara el replantejament de la mobilitat per reduir els efectes de tantes aturades i arrencades dels vehicles, la negociació amb Teisa per repartir centenars de trajectes logístics diaris, la millora de la ruta escolar del pont del Consum, la restricció del trànsit de més de nou tones i la negociació amb l’escorxador perquè els camions buits de porcs no hi tornin a passar de tornada al seu origen. A més, ha apostat per intensificar els controls davant les infraccions de trànsit, col·locar radars reinvertint els ingressos al tram, augmentar la senyalització horitzontal i vertical i, entre altres coses, ampliar les defenses verdes.

LES FRASES

Vivim en una anormalitat i estem farts de bones paraules que són fum, el dels 20.000 vehicles que passen per davant de casa
Les nostres mesures per al mentrestant són un esbós de pla de mobilitat que no ens pertoca fer
Duaita Prats
Portaveu de la Plataforma no és un vial, és un carrer


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

urbanisme

El nou carril bici d’Igualada rep un premi de mobilitat

IGUALADA
societat

Finançament a quatre bandes pel nou centre per a l’Associació Alzheimer de Tàrrega

tàrrega
tradicions

Publicat el videoclip de la festa major de Lleida

LLEIDA
MEDI AMBIENT

Parasiten figueres de moro per eradicar-les del Cap de Creus

EL PORT DE LA SELVA
urbanisme

Inicien l’asfaltatge de la rambla Catalunya de Barcelona

Barcelona

L’anella ciclista de Mataró, pendent d’un nou full de ruta

Mataró
transports

Retards a tot Rodalies per una avaria, unes obres i més robatori de cable

barcelona
societat

Nova edició del Festival de Murals i Art Rural de Penelles

Penelles
La monarquia

El rei parla ‘baléà’