Infraestructures i serveis

La freqüència dels TAV no creixerà fins a l’estiu que ve

Renfe admet que no es recuperaran els 15 trens per sentit fins al juny i només planteja posar-n’hi un més i ampliar places

Atribueix la retallada a la formació endarrerida de maquinistes per la pandèmia

La companyia Renfe no preveu poder recuperar la freqüència del TAV entre Figueres i Barcelona i tornar a la que hi havia abans de la pandèmia fins a l’estiu. Les solucions provisionals que dona ara mateix Renfe és incorporar un tren més per sentit i ampliar les places del servei Avant, admetent, alhora, que els vuit trens en cada sentit queden justos, sobretot a la tarda.

“Estem analitzant la possibilitat d’incorporar una altra freqüència per sentit i, en determinats trens, incrementar les places destinades als viatgers que utilitzen la tarifa Avant”, explicava ahir a l’agència ACN el portaveu de Renfe, Antonio Carmona.

El portaveu de la companyia admet que la causa és la falta de maquinistes i que la freqüència de quinze per sentit no es recuperarà fins al juny del 2022. Segons indicava, la pandèmia ha afectat de ple els plans de formació. Entre altres coses, perquè abans podia haver-hi quatre persones a cabina, i arran de la Covid-19 aquest nombre ha quedat reduït a una. “Això fa que s’endarrereixi tot el procés de formació de maquinistes i també la seva incorporació”, concretava. A aquest contratemps també s’hi ha afegit la problemàtica organitzativa que han creat les jubilacions de personal. “El decalatge entre la gent que marxa i la que s’havia d’incorporar fa que la recuperació de freqüències no sigui tan ràpida com en algun cas voldríem”, hi afegia.

Ara mateix, al corredor d’alta velocitat Figueres-Girona-Barcelona circulen cada dia vuit trens per sentit. Són gairebé la meitat dels que hi havia abans de l’esclat de la Covid-19. Per anar de Girona a Barcelona, per exemple, no hi ha cap tren entre dos quarts de deu del matí i les 3 i 11 minuts.

Mancances, a la tarda

En sentit invers, des de Barcelona cap a Girona i Figueres, la falta de freqüències es deixa notar, sobretot a la tarda. Perquè per tornar de Barcelona a Figueres, si no s’agafa el tren que surt a les 4 menys deu des de l’estació de Sants, cal esperar-se fins al de dos quarts de set del vespre. I a partir d’aquesta hora en circula només un a 2/4 menys cinc de 8 del vespre i un altre a 3/4 menys cinc de 10 de la nit.

La situació ha provocat les queixes dels usuaris. Critiquen que al problema de falta d’horaris s’hi sumi que, si no s’agafa el bitllet amb antelació, es fa impossible trobar-ne un el mateix dia i que l’única alternativa sigui un tren de mitjana distància o un regional.

LA XIFRA

8
trens
en cada sentit són els que hi ha ara mateix en servei entre les ciutats de Figueres i Barcelona.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Disset anys esperant equipaments a les Glòries

Barcelona
crònica

Les roses del Firal i les del cementiri d’Olot

enogastronomia

Cinc catalans competeixen a Madrid per ser el millor sommelier de l’Estat

Barcelona

Unes noranta persones participen a la Lectura de Josep Pla

palafrugell

Mollet i Granollers s’oposen a la centralització dels jutjats

Granollers
societat

Més d’un centenar de parades omplen la Rambla en un Sant Jordi marcat pel vent

figueres
estat espanyol

Aproven un pla per indemnitzar les víctimes d’abusos a l’església

barcelona

Els hospitals també s’aboquen a celebrar Sant Jordi

Barcelona
societat

Els alumnes omplen el passeig Ciutat de Girona de Salt per Sant Jordi

salt