Infraestructures i serveis

infraestructures

Posats a licitació els treballs previs per unir les línies de FGC

Les obres prèvies a la construcció del túnel de l’L8, que ha de permetre la unió de les línies de FGC de Llobregat-Anoia i el Vallès, començaran aquest estiu i tindran una durada de 14 mesos. El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori ha posat a licitació, per un import de 7 milions d’euros, el desviament dels serveis de la xarxa d’aigua, de sanejament, telefonia, cable, gas i electricitat afectats per la construcció dels 4 quilòmetres de túnel entre les estacions de plaça d’Espanya i Gràcia.

El perllongament de la línia Llobregat-Anoia, que té un cost total estimat de 400 milions d’euros, millorarà i ampliarà la cobertura en transport públic a la Nova Esquerra de l’Eixample, afavorirà la connectivitat ferroviària del districte de Gràcia i incrementarà la intermodalitat. L’obra, que es farà amb tuneladora, inclou 4 estacions, tres de les quals de nova construcció. Són Hospital Clínic, que permetrà l’intercanvi amb l’L5 del metro; Francesc Macià, que facilitarà l’intercanvi amb el Trambaix que ara finalitza en aquest punt; Gràcia, que connectarà amb la línia de FGC Barcelona-Vallès, i Plaça Espanya, que comportarà la remodelació del vestíbul de l’estació de FGC existent i de l’intercanviador amb l’L1 i l’L3 de metro. Actualment està en redacció el projecte constructiu corresponent a l’obra civil del túnel i les estacions i s’ha impulsat la redacció dels projectes d’arquitectura i instal·lacions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia