Infraestructures i serveis

Avancen les obres de la futura estació de la Sagrera

Adif adjudica el subministrament i transport dels aparells de via

Adif ha adjudicat un nou contracte per seguir avançant en el desenvolupament de la futura estació intermodal de la Sagrera, a Barcelona. Es tracta del subministrament i transport dels aparells que s’instal·laran a les diferents vies de l’estació i inclou també el servei d’assessorament durant el trasllat dels aparells, la col·locació, l’anivellament, l’alineació i l’ajustament definitiu perquè estiguin llestos per integrar-los en l’espai. El contracte s’ha adjudicat per un import de 5.412.500,17 euros, IVA inclòs, a l’empresa Voestalpine Railway Systems Jez. L’actuació estarà finançada a través dels fons europeus Next Generation.

A hores d’ara, a la Sagrera es treballa al nivell intermedi, que correspon al vestíbul de l’estació, que tindrà una superfície de 12.000 m², i dos aparcaments amb capacitat per a més de 1.400 vehicles. També s’està fent el forjat del nivell superior, on estaran situades les andanes i les vies dels trens d’alta velocitat. Seran quatre andanes amb vuit vies en total. A més, hi haurà un espai d’estacionament logístic amb cinc andanes i 12 vies, dissenyat pensant en les necessitats que ha començat a generar la liberalització dels trens d’alta velocitat.

Per la part inferior de l’estació, ja hi circulen des del desembre del 2020 els trens de la línia R1 de Rodalies, la del Maresme. Està previst que durant el segon semestre d’aquest any també puguin circular per l’interior de la part inferior de la futura estació de la Sagrera els trens de la línia de Granollers. La integració d’aquesta línia es farà coincidint amb l’entrada en funcionament de la nova estació de Sant Andreu Comtal. La cobertura de les vies entre les dues noves estacions de Sant Andreu i la Sagrera permetrà la creació d’un parc lineal de 3,7 quilòmetres de longitud, que serà el més gran de Barcelona i servirà per recosir els barris de Sant Andreu, Sant Martí i la Sagrera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

LA CELLERA DE TER

Els viveristes demanen que l’ACA els “obri l’aixeta” per no haver de tancar

LA CELLERA DE TER
campdevànol

Un projecte vol convertir el Ripollès en refugi de persones LGTBIQ+

campdevànol
gastronomia

Un ‘mercat’ gastronòmic quedarà obert al Port Vell

Barcelona

S’Agaró, un referent centenari

S’Agaró

El camí de ronda, un regal

s’agaró
Claudio Grande
Cap de l’oposició de Llançà per Alternativa per Llançà (AxL)

“El govern de Junts i el PSC està fent una política continuista”

Llançà
Vicissituds abans, durant i passada la guerra
MOMENTS DIFÍCILS

Vicissituds abans, durant i passada la guerra

Terramar, precedent avantatjat i inconclús
SITGES

Terramar, precedent avantatjat i inconclús

Estratègia comercial pionera
PROMOCIÓ INTENSA

Estratègia comercial pionera