Infraestructures i serveis

Encarrilat el tramvia del Camp de Tarragona

El Departament de Territori preveu poder començar les obres a partir de l’any vinent

El projecte de tren tramvia del Camp de Tarragona agafa velocitat. Les obres començaran l’any vinent i la primera fase per unir Cambrils i Vila-seca tindrà un cost estimat de 150 milions d’euros. Més endavant, Vila-seca connectarà amb Tarragona i Reus, amb un traçat nou que no utilitzarà la línia ferroviària actual d’Adif. Aquest dilluns representants del Departament de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori van exposar als alcaldes de la regió el resultat de les al·legacions rebudes.

La Generalitat ha acceptat bona part de les reivindicacions que havien fet els ajuntaments. Així, el nou mitjà de transport funcionarà amb ample internacional, no utilitzarà les vies d’Adif i l’operador serà Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Alhora, als nuclis urbans no hi haurà catenàries, que quedaran únicament a les zones interurbanes, on els combois podran arribar aproximadament als 100 km/h.

En la primera fase, el recorregut entre Cambrils i Salou serà el mateix que seguia l’antiga línia ferroviària. A l’altura de l’estació de Salou - Port Aventura, el tren tramvia tindrà un traçat nou, que anirà fins a l’estació de tren de Vila-seca. Això permetrà connectar aquest nou servei amb la xarxa de rodalies ja existent. En tots els casos, quan les vies passin per l’interior de les ciutats quedaran integrades en la trama urbana i l’accés als vagons serà a peu pla. Hi haurà entre onze i dotze estacions.

El secretari general del Departament de Territori, Ricard Font, va exposar que la primera fase s’engegarà en les properes setmanes, quan es posi a licitació el projecte constructiu. “Durant el 2022 començarem la licitació dels tramvies i de la part de tallers”, va especificar Font. Aquests tallers se situaran a Vila-seca, que passarà a ser el nucli connector de la mobilitat al Camp de Tarragona, ja que també està previst que s’hi faci la futura estació intermodal de la regió.

La segona fase del projecte és la que ha d’unir Reus i Tarragona, passant per Vila-seca i el terme municipal de la Canonja. El recorregut encara no és clar, però els alcaldes aposten perquè sigui paral·lel a l’N-340, passant pels barris de Ponent i fins a la plaça Imperial Tàrraco.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

urbanisme

El nou POUM perfila com serà la ciutat d’aquí a mig segle

Tarragona
educació

La UPC oferirà el grau de Medicina a partir del 2026

BARCELONA

Reivindiquen l’herència de la gastronomia marinera femenina

roses

L’Escala vol definir un Pla Local de Joventut amb la participació

l’escala
medi ambient

Mataró canvia de lloc els peixos del Parc Central per la sequera

mataró

La UAB aprova un pla per assolir la neutralitat climàtica el 2030

Cerdanyola del Vallès
MEDI AMBIENT

El GironaNat recupera basses pluvials i en crea de noves

girona

Rècord de validacions a TMB coincidint amb Sant Jordi

Barcelona
CELRÀ

Canvien de lloc els concerts de nit de la festa major

celrà