Administracions

Els radars fan baixar la sinistralitat a Lloret de Mar

A l’avinguda de Blanes s’han reduït un 53% els accidents, segons la memòria del 2021 de la policia local

L’estudi destaca que es van fer un 2,6% de serveis més (16.801) que el 2019

L’Ajuntament de Lloret de Mar ha aconseguit reduir un 53% la sinistralitat a l’avinguda de Blanes amb la implantació dels sistemes de control de velocitat i semafòric. Aquesta és una de les dades rellevants de la memòria de la policia local del 2021, que es va presentar ahir. Les dades posen en relleu que el nombre de serveis policials es va incrementar un 2,6% en relació amb l’any 2019. La comparació es fa saltant-se el 2020 perquè va ser un període atípic, amb la irrupció de les primeres onades de la pandèmia de la covid-19.

L’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, va afirmar ahir, durant la presentació, que, malgrat tot, “la policia ha continuat abocant esforços en millores com són aquest increment del patrullatge a les urbanitzacions, així com més presència policial a peu al nucli antic, en la seguretat viària i en l’atenció a les víctimes de violència masclista”.

El sotsinspector en cap de la policia local, Cèsar Martínez, va explicar que ha estat un any en què han hagut de ser “més eficients, més eficaços amb menys recursos i en un context complex derivat de la situació de pandèmia”.

En total, es van dur a terme 16.801 serveis, cosa que suposa un increment del 2,6% respecte al 2019, en què se’n van fer 16.366. Pel que fa a la distribució per àmbits d’actuació, van ser principalment en matèria de seguretat ciutadana (un 25,5%), policia administrativa (21,2%), policia de trànsit (17,7%), policia assistencial (14,4%), anomalies a la via pública (6,5%), dispositius planificats (8,5%) i emergències sanitàries (3,9%). En l’àmbit de seguretat ciutadana, hi va haver un descens en les actes aixecades per conflictes en establiments públics, a la via pública, furts o robatoris.

Planificació preventiva

El sotsinspector en cap va destacar l’esforç en la planificació preventiva amb una distribució de recursos policials en aquelles zones urbanes on hi ha una concentració més alta de persones i que són a prop d’atractius turístics com les platges, els carrers comercials o la zona d’oci nocturn. En aquest sentit, al nucli antic s’hi van destinar un 30,2% (5.087) dels recursos policials; a Fenals-Santa Clotilde, un 17,9% (3.011); al Rieral-Can Sabata, un 9% (1.527), i a Just Marlès, un 8,9% (1.496). El 2021 també es va fer un esforç important en el patrullatge a les urbanitzacions, cosa que suposa un 11,5% en aquesta distribució dels recursos policials.

Per la seva banda, el regidor de Seguretat Ciutadana de Lloret, Jordi Sais, va recordar que el municipi “disposa d’unes quaranta urbanitzacions en un àmbit territorial gran” i que el 2021 es van dur a terme “319 serveis planificats de patrullatge en urbanitzacions”, i va destacar “l’augment en el patrullatge al nucli antic de la població, on s’han executat 1.557 serveis”.Respecte a l’accidentalitat total de la població, hi va haver 99 ferits lleus i cinc de greus; el 2020 hi va haver 76 ferits lleus, deu de greus i un mort. El sergent Héctor Morcillo va destacar “el descens, en un 53%, de la sinistralitat de l’avinguda de Blanes, una de les principals vies que creuen el municipi”. En aquest tram urbà es va instal·lar un radar per regular la velocitat a causa de l’alta velocitat amb què hi circulaven molts vehicles. El sotsinspector va explicar que des de la instal·lació del radar s’ha sancionat “un 0,4% dels vehicles que han circulat pel tram on està ubicat per incompliment de la limitació de velocitat”, i va recordar que els estudis viaris mostren que un atropellament a més de 50 quilòmetres per hora de velocitat “redueix ostensiblement la possibilitat de sobreviure”.L’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, va tancar la presentació destacant: “Veníem ja d’un any dur a causa de la pandèmia per les noves tasques que la policia local va haver d’assumir, com ara el compliment de la llei d’emergència de la covid-19, i aquest 2021 també ha estat un any complicat en el qual la Generalitat de Catalunya va imposar un toc de queda que la nostra policia local va haver de fer complir a l’estiu, amb la complexitat que això comporta en una destinació turística com Lloret.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Els veïns de Lilla tallen l’A-27 per exigir les indemnitzacions per les esquerdes

MONTBLANC
ciutat del vaticà

El papa frena els rumors sobre la seva salut amb la lectura d’una llarga homilia

barcelona
Societat

Mor Joan Nadal, empresari andorrà pioner en el sector del transport

URBANISME

Rubí invertirà més d’un milió d’euros per renovar el clavegueram de dos carrers

RUBÍ
MEDI AMBIENT

El temporal Nelson es “menja” part de la platja de Sant Sebastià de Barcelona

BARCELONA
SOCIETAT

Marxen de l’edifici ‘El Barco’ d’Esplugues els dos últims veïns que hi quedaven

ESPLUGUES DE LLOBREGAT
economia

L’IVA del gas deixa de ser reduït i torna al 21% a partir de dilluns

barcelona
SOCIETAT

Els taxis de Sitges s’adhereixen al servei conjunt del Garraf

Sitges
transports

Tallada la L4 del metro entre les estacions de Bogatell i la Barceloneta

Barcelona