Societat

El telèfon de prevenció del suïcidi quadruplica les trucades rebudes en un any

El de l’esperança estrenarà un servei de missatgeria instantània per facilitar l’accés dels més joves

El Telèfon de l’Esperança va atendre el 2021 un total de 43.112 trucades, més que abans de la pandèmia però menys que en el primer any de la crisi sanitària. En canvi, el creixement més important el va rebre el Telèfon de Prevenció del Suïcidi, que va rebre 5.781 trucades d’auxili, un creixement del 400% en relació a l’any anterior. un any 2020, el primer en el que va estar actiu. Són dades de la Fundació Ajuda i Esperança, que gestiona tots dos telèfons en conveni amb l’Ajuntament de Barcelona.

Segons els experts de l l’Observatori de l’Esperança, els efectes persistents de la pandèmia i el major coneixement del Telèfon de Prevenció del Suïcidi (900 92 55 55) han influït en l’augment de les trucades a aquest servei, que atén directament i de forma confidencial a persones amb conducta suïcida o amics i familiars.

A aquest telèfon han trucat més dones (56%) que homes (43%) i, per edats, predominen els que tenen entre 30 i 69 anys (67 %), seguit dels joves de 18 a 29 anys (23%), les persones de 70 o més anys (7%) i els menors d’edat (3%).

En els relats del malestar explicats en el Telèfon de Prevenció del Suïcidi sobresurt el paper que juguen les xarxes socials, especialment entre les noies, com a factor condensador i potenciador d’inestabilitats personals, “amb el que és necessari afrontar la generalització de pautes de relació positiva dels joves amb les xarxes socials, com una qüestió prioritària”, segons la fundació.

Quant al Telèfon de l’Esperança (93 414 48 48) va registrar en 2021 una tendència creixent de trucades en comparació amb la situació anterior a la pandèmia, però inferior al gran impacte dels primers mesos de restriccions de la primera onada.

Les persones usuàries van ser majoritàriament dones (68 %), mentre que també són predominants els que estan a la franja d’edat d’entre 40 i 64 anys (un 64%), seguit per les persones majors de 65 anys (23 %) i les persones més joves de 40 anys (13%), mentre que els menors de 18 anys utilitzen poc el telèfon (0,1 %).

Arran d’aquesta constatació i de l’agreujament del malestar entre adolescents i joves, la Fundació, conjuntament amb l’Ajuntament de Barcelona, ha anunciat que engegarà en breu un servei de missatgeria instantània per facilitar la connexió amb aquest col·lectiu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Societat

Troben a Cervera una nova espècie de planta fòssil de la família de la vinya

Cervera
medi ambient

Argentona vol reduir a la meitat la població de coloms

Argentona

Drets Socials demana “col·laboració” a l’Ajuntament de Foixà

foixà
turisme

Els paradors de Ponent, l’Alt Pirineu i Aran rebran una inversió de 18 milions durant els pròxims tres anys

LLEIDA
MEDI AMBIENT

Stop Creuers demana un compromís “ferm” a l’Ajuntament de Barcelona per reduir els creueristes

barcelona
MEDI AMBIENT

Santa Coloma de Gramenet acumula 400 patinets elèctrics trucats al dipòsit municipal de vehicles

Santa Coloma de Gramenet
MEDI AMBIENT

El fiscal demana presó per a tres directius de Dictesa per l’incendi de la planta de Montornès

BARCELONA
educació

Niubó promet abordar l’“infrafinançament” de la pública però també de la concertada

barcelona
societat

Martínez promet 6.000 noves places a centres de dia

barcelona