Societat

Control de l’ús del mòbil amb càmeres a partir del setembre

Trànsit les tenia en proves i les activarà a la C-58 i a la B-23

Els Mossos detecten que 88 de cada 100 conductors l’usen

Fa anys que s’anuncien accions contundents contra l’ús dels telèfons mòbils quan es condueix. S’han fet campanyes de conscienciació, albiraments sistemàtics amb helicòpter i, fins i tot, el govern espanyol va fer canvis en la llei de trànsit per endurir les sancions, però les distraccions continuen sent la principal causa dels accidents de trànsit. Per aquest motiu, el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel, va anunciar ahir a Catalunya Ràdio que, un cop acabat el període de proves, al setembre posaran en funcionament dues càmeres, que s’ubicaran a la B-23 i la C-58 i que permetran detectar si es fa una manipulació del mòbil i tramitar la sanció corresponent.

Aquesta és una mesura que el SCT ja va anunciar que faria el gener passat, quan van fer el balanç de sinistralitat del 2021, en què van explicar que la distracció era el principal factor de la sinistralitat (23,5% del total en què hi va haver víctimes), seguit de la infracció d’una norma de circulació (20,9%). Conduir manipulant el mòbil ja forma part d’aquestes dues casuístiques i Lamiel va explicar que és un dels punts en què volen incidir després de tenir dades d’albiraments efectuades pels Mossos a l’autopista AP-7 i que certifiquen aquesta preocupació. En aquests controls van detectar que, de cada 100 conductors, 88 estaven utilitzant el telèfon mòbil.

LA FRASE

Hem posat dues càmeres de prova on es detecta la manipulació del mòbil i la possible sanció
Ramon Lamiel
DIRECTOR DEL SERVEI CATALÀ DE TRÀNSIT (SCT)

LA XIFRA

88
conductors
d’un total de 100 utilitzaven el mòbil, segons una operació d’albirament que van fer els Mossos.

Limitar la velocitat en 10 trams a l’AP-7

Un cop la Direcció General de Trànsit (DGT) ha desestimat reduir de 120 a 110 quilòmetres el límit de velocitat a l’AP-7 com va proposar el govern català, el Servei Català de Trànsit (SCS) plantejarà al govern espanyol, “si convé”, limitar a 100 quilòmetres per hora deu trams d’aquesta via que sumen 70 quilòmetres, segons va explicar Lamiel. Considera que, amb la retirada dels peatges, i havent multiplicat per dos el nombre d’accidents, “cal controlar la velocitat d’una manera diferent”. Aposta per velocitats màximes per sota dels 100 quilòmetres quan hi hagi congestions i es disposi d’un sistema de gestió intel·ligent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Els administradors de finques gironins veuen inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona
barcelona

Una vintena d’entitats reclamen que la prefectura de la Via Laietana sigui “només un lloc de memòria”

barcelona
economia

El simulacre de risc químic amb sirenes a les Terres de l’Ebre i Tarragona es farà el 24 d’abril

barcelona
societat

El 63% dels docents asseguren haver patit una agressió física o verbal per part d’alumnes, segons USTEC

BARCELONA

El #wasteinprogress 2024 tanca amb un nou rècord de visitants

GIRONA