Societat

Les obres de la superilla de l’Eixample començaran el 16 d’agost

Els treballes definiran els eixos verds dels carrers Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borrell

Hi haurà afectacions en la mobilitat

Les obres de la superilla de l’Eixample començaran el pròxim dimarts 16 d’agost i comportarà canvis en la mobilitat. Els treballs han de definir els anomenats eixos verds que afecta els carrers Consell de Cent (des de Vilamarí i Passeig de Sant Joan), Girona (De Gran Via a la Diagonal), Rocafort (de Gran Via a Avinguda Roma) i Comte Borrell (de Gran Via a Avinguda Roma). També es construiran quatre places als encreuaments de Consell de Cent amb Rocafort, Comte Borrell, Enric Granados i Girona.

Segons informa l’Ajuntament de Barcelona els vehicles que accedeixin en aquestes zones no podran fer tot l’eix viari seguit i hauran de girar a cada illa. Amb tot, assegura que “en tot moment” estarà garantit l’accés als aparcaments i el pas de serveis, vehicles d’emergències i vianants. L’objectiu és limitar la circulació de vehicles privats i donar preferència als vianants i a l’estada (es guanyarà 58.000 metres quadrats per als vianants). El desplaçament en bici es farà en convivència amb les persones.

L’Ajuntament de Barcelona recomana que durant les primeres setmanes les persones que s’hagin de moure per l’àmbit d’obres ho facin planificant el viatge i preveient un temps de marge fins que coneguin quins són els nous itineraris i girs que hauran de fer.

Durant el mes de juliol i principis d’agost s’han dut a terme treballs inicials i preparatoris per reubicar els serveis principals: s’han recol·locat les places per a persones amb mobilitat reduïda, s’han incorporat noves zones de càrrega i descàrrega i s’han ressituat les places d’estacionament de motos i bicicletes.

Quan comencin les obres, a partir del 16 d’agost, els vehicles podran circular per les vies afectades però només per un carril.

En cada carrer es treballarà per meitats, de manera que no s’ocuparà simultàniament les bandes mar i muntanya sinó que només en quedarà ocupada una. També es podrà accedir als guals i aparcaments en tot moment, i no hi haurà cap afectació al transport públic.

Als carrers del Consell de Cent i de Girona es retirarà el carril bici per tal d’avançar en el model de mobilitat final dels dos eixos, on serà possible el pas de bicicletes però respectant la prioritat dels vianants i el sentit del carrer. Tot i que les bicicletes podran seguir anant pel tram central de tots dos carrers, els carrils bici alternatius seran els de València i Gran Via pel cas de Consell de Cent, i els de Roger de Llúria i Pau Claris pel cas de Girona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

trànsit

Una dona mor en un xoc frontal a l’N-II a Lleida

LLEIDA

La Champions ja és aquí!

Girona

Les quatre finques on hi ha la llavor de l’agricultura del futur

Pacs del Penedès
SOCIETAT

Amplien a tot Catalunya el voluntariat de suport a la reinserció d’agressors sexuals

BARCELONA
Equipaments

Badalona inverteix 245.000 euros per millorar l’històric edifici del conservatori

Badalona
Sant Jaume de Llierca

Memòria del maqui Joan Platé Vergés

Sant Jaume de Llierca
SERVEIS

Malgrat de Mar s’estrena en la zona verda amb una prova pilot

MALGRAT DE MAR
SERVEIS

Calella pagarà la neteja de grafits en parets i façanes de particulars

CALELLA

L’impost sobre les emissions de CO2 dels vehicles: fiscalitat verda per lluitar contra el canvi climàtic