Infraestructures i serveis

Petit pas per restar tràilers a l’AP-7

El corredor mediterrani ferroviari ha de contribuir a “descarbonitzar” el transport de mercaderies en camió

El projecte del corredor mediterrani ferroviari fa dècades que és en l’agenda política, però la planificació d’actuacions ha anat descompassada i amb retard. La Generalitat ha anat fent alguns passos en la direcció, per exemple, de situar centrals logístiques a prop dels accessos a la xarxa ferroviària de transport, en una aposta “per a la descarbonització de la mobilitat”. Però ha topat amb la competència estatal de les infraestructures i la lentitud, per exemple, per desplegar el tercer rail –accelerat en els últims anys al prelitoral català, però encara inconnex– o els accessos a les terminals de mercaderies, com a segona assignatura pendent. A més de la dècada llarga que el polígon de Vilamalla-el Far acumula, hi ha el dels accessos ferroviaris pendents al port de Barcelona. Però també d’altres al voltant de l’aeroport, a Vilobí, i al Vallès i a les comarques del Camp de Tarragona.

Per la Generalitat, “és una de les principals causes per les quals el transport ferroviari de mercaderies representa tan sols un 4%, molt per sota de la mitjana europea i del mandat de la UE que obliga els estats a treure el 20% de les mercaderies amb tren abans del 2030”. I tot plegat contribueix a fiar exclusivament el transport de mercaderies –ports a banda– als corredors de carreteres i autopistes, especialment sobre l’AP-7, que s’ha col·lapsat a conseqüència de la supressió dels peatges.

Les patronals gironines també han reivindicat millores en els darrers anys, i el conveni pel Logis Empordà pot servir com a petit pas per traslladar el gros del transport a la xarxa ferroviària, però en caldran molts més per reservar els tràilers per a la distribució dels contenidors des de les centrals fins als seus destinataris de proximitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Societat

Cremen una bandera LGTBI penjada en un forn de Trinitat Vella

Barcelona
Societat

Lleida declara en ruïna imminent les dues naus cremades la revetlla de Sant Joan

Lleida
EDUCACIÓ

Conflicte entre docents i direcció a l’institut El Til·ler de les Franqueses

Les Franqueses del Vallès
Urbanisme

Tall de carrils a la ronda de Dalt per la cobertura d’un nou tram

Barcelona

Prop de 200 nens i nenes participen en les activitats de CaixaProinfància

GIRONA
MEDI AMBIENT

L’Energètica farà la primera compra de projectes renovables

Barcelona
INFRAESTRUCTURES

El Govern autoritza ampliar a 50 anys la delegació de la gestió del Port Olímpic a l’Ajuntament

Barcelona
INFRAESTRUCTURES

L’electrificació de la terminal de creuers MSC de Barcelona costarà 14,5 milions

Barcelona

Adjudiquen per subhasta 4.518 tones de fusta dels boscos del Ripollès

RIPOLL