Societat

El sector VTC manté la voluntat de continuar operant a Barcelona

Companyies com Cabify i Bolt avisen que la manca d’oferta de vehicles els impedeix renovar a temps les flotes

La nova normativa que ha de regular el sector dels vehicles de transport amb conductor entra en vigor aquest dissabte 1 d’octubre

La nova normativa que ha de regular el sector dels vehicles de transport amb conductor (VTC) a Catalunya entra en vigor aquest dissabte 1 d’octubre i, entre altres, estableix que els cotxes han de tenir una longitud mínima de 4,90 metres, etiqueta 0 o ECO i disposar d’una assegurança idèntica a la dels taxis. Això afecta directament companyies com Cabify o Bolt, que operen a Barcelona. En declaracions a l’ACN, els seus responsables asseguren que volen continuar operant a la capital catalana i lamenten els “dubtes” que els planteja el nou decret llei, sobretot en relació a la vigència i als procediments que han de seguir els conductors autònoms. Així mateix, alerten que la manca d’oferta de cotxes els impedeix renovar les flotes a temps.

“La ciutat de Barcelona necessita una alternativa de mobilitat al taxi”, defensa el portaveu de Cabify, Javier Dorado, que en declaracions a l’ACN reivindica “la clara vocació” de l’empresa per seguir a la capital catalana. Per la seva banda, el director general de Bolt a Espanya, Daniel Georges, assegura que la companyia també “continuarà a Barcelona” i manté que farà “tot el possible” per fer-hi créixer el seu servei.

El decret llei de la Generalitat entra en vigor pel venciment, aquest divendres, del decret Ábalos, aprovat el 2018, que donava una moratòria a les llicències VTC per operar trajectes urbans durant quatre anys. Un cop vençut el decret, les competències per regular el sector VTC han quedat en mans dels governs autonòmics i locals.

Fins al moment, a Catalunya hi ha unes 4.000 llicències VTC, de les quals 1.000 no estan actives, i entre 2.500 i 3.000 tenen un vehicle adscrit, segons el Govern. Pel que fa a la flota de Cabify, la companyia afirma que el 70% dels seus vehicles a Barcelona tenen etiqueta 0 o ECO, però, d’altra banda, tan sols un 1% compleix amb la mesura de 4,90 metres de longitud. Bolt, en canvi, desconeix quants vehicles estan directament afectats per la nova normativa de la Generalitat, i justifica que opera amb transportistes independents, és a dir, no té flota propia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Aràbia Saudita

La calor extrema provoca més d’un miler de morts en la peregrinació a la Meca

Barcelona
Trànsit

21 km de cua a l’AP-7 entre Llinars i Santa Perpètua en l’operació sortida

economia

L’Audiència Nacional investiga si Naturgy va alterar els preus durant pandèmia

barcelona

1,7 milions per estudiar la genètica de les malalties mentals

Reus
estats units

El Suprem dels EUA confirma que els condemnats per violència de gènere no poden tenir armes

barcelona
Societat

Mor José Berenguer, fundador de la comparsa Omeies d’Ontinyent

societat

SOS Racisme redueix la seva activitat al mínim per una situació econòmica “crítica”

barcelona
educació

S’acaba el curs escolar que ha evidenciat mancances en l’educació

barcelona
Habitatge

El Sindicat de Llogateres qüestiona la mesura sobre els pisos turístics

Barcelona