Societat

Els barcelonins veuen més complex circular

Un 66% dels usuaris opinen que no hi ha prou espai per a tants mitjans de transport

Sis de cada deu ciutadans opinen que moure’s per Barcelona és cada vegada més complicat, sigui amb vehicle privat o a peu a causa dels diversos tipus de carrers, usos de les vies, velocitats i prioritats de circulació. Així es constata en l’últim estudi sobre la convivència de la mobilitat a Barcelona elaborat pel Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC). Segons l’estudi realitzat a partir de 2.000 enquestes i més de 25.000 observacions a usuaris en punts representatius de la ciutat, la percepció d’inseguretat en la mobilitat per Barcelona ha augmentat 6 punts respecte al 2017, passant d’un 14% a un 20%.

Els que se senten més insegurs són els ciclistes i els usuaris de vehicles de mobilitat personal (VMP), mentre que els vianants i els que circulen en cotxe són els que es mouen més segurs. Els que han notat més l’augment de la inseguretat són els ciclistes, que ara han de compartir molt més els carrils amb els VMP. Als vianants els recriminen que no respectin els semàfors en vermell (53%) i caminin distrets mirant el mòbil (56 %). Pel que fa als motoristes, l’actitud de risc més denunciada per la resta d’usuaris és la d’avançar altres vehicles fent ziga-zagues (67%), seguida per la de superar el límit de velocitat (48 %). Als que circulen amb cotxe els retreuen majoritàriament que superin el límit de velocitat (42%).

Segons el RACC, es pot parlar de coexistència, però no de convivència entre vehicles, ja que fins a un 66% dels usuaris creuen que la ciutat no està preparada per tenir diferents mitjans de transport en un mateix espai i un 65% creuen que és complicat respectar les normes de circulació.

Les cruïlles, rotondes i les zones pacificades són els punts més conflictius. L’excés de velocitat, la falta de respecte pels senyals, l’escàs ús d’indicadors de canvis de carril o girs i la invasió d’espais exclusius d’altres actors són els comportaments de risc més comuns de tots els mitjans de transport. Per això, el RACC recomana itineraris més segurs, intuïtius i fàcilment interpretables. Segons l’estudi, un de cada quatre usuaris de patinet o bicicleta afirmen haver tingut un ensurt o un accident aquest any, una xifra que disminueix en el cas dels vianants, que se situa en un de cada set.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Amposta augmentarà la presència policial per frenar els furts

AMPOSTA
urbanisme

El nou POUM perfila com serà la ciutat d’aquí a mig segle

Tarragona
educació

La UPC oferirà el grau de Medicina a partir del 2026

BARCELONA

Reivindiquen l’herència de la gastronomia marinera femenina

roses

L’Escala vol definir un Pla Local de Joventut amb la participació

l’escala
medi ambient

Mataró canvia de lloc els peixos del Parc Central per la sequera

mataró

La UAB aprova un pla per assolir la neutralitat climàtica el 2030

Cerdanyola del Vallès
MEDI AMBIENT

El GironaNat recupera basses pluvials i en crea de noves

girona

Rècord de validacions a TMB coincidint amb Sant Jordi

Barcelona