Infraestructures i serveis

infraestructures

rodalies

Cobrir les vies del tren a Montcada costarà 621 milions

L’obra s’encareix un 33% després de prosperar el recurs per inflació de preus

El cobriment de les vies del tren a Montcada i Reixac i la construcció de la nova estació subterrània costaran finalment 621 milions, un 33% més del que estava previst en la primera licitació i després que prosperés el recurs de la patronal constructora que, entre altres coses, adduïa l’encariment de costos i materials per la inflació dels preus. Adif acaba d’aprovar el nou contracte de licitació que el Consell de Ministres haurà de publicar pròximament.

L’obra serà una de les més cares de Rodalies i implica construir un túnel de 4 km per a tres vies, una estació coberta propera a l’actual i eliminar els dos passos a nivell. L’obra del corredor interior de Barcelona-Portbou de les línies R2 i R11 començarà al barri de Can Sant Joan per mitjà de pantalles de formigó per continuar per sistemes convencionals fins als 35 metres de fondària.

El Ministeri de Transports informa que s’opta per excavació convencional de túnels en aquest segon tram perquè tenen menys incidència sobre la hidrogeologia existent al subsol. Coincidint ja amb l’àmbit urbà de Montcada, el traçat es construirà amb pantalles de formigó, llosa de coberta i contravolta. Això obligarà a desviaments provisionals de les vies actuals de l’R2 de Rodalies per fer compatible l’obra amb el funcionament de les línies. Des de la futura estació coberta, el túnel nou passarà per sota del llit del riu Ripoll i de l’autopista C-33. El traçat s’ha dissenyat amb pendents màxims del 3% i una velocitat de circulació de fins a 140 km/h. L’estació tindrà també tres vies i la del mig permetrà reduir el temps de recorregut dels trens regionals perquè no hi faran parada –només hi haurà andanes a les dues vies laterals per als combois de Rodalies. Els accessos a la futura estació seran al carrer Guadiana i al passeig que es construirà sobre la llosa de l’estació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La Taula de Mobilitat i Ús Públic de la Garrotxa reivindica el bus Rumbus

LA GARROTXA
la crònica

Les delícies de la cuina d’aprofitament

L’AENTEG trasllada la seva seu i estrena identitat corporativa

GIRONA
SOCIETAT

Trànsit preveu que 460.000 cotxes sortiran de l’àrea de Barcelona en un pont de la Mercè marcat per la pluja

BARCELONA
ciència

La UB i el VHIR s’alien per crear pell humana bioimpresa

Barcelona

L’Ajuntament fomentarà la salut i la mobilitat sostenible a la Sea Otter

GIRONA

Reparen el passadís i el vestíbul d’entrada de l’Escola Montjuïc

GIRONA

Parc Tramuntana vol impulsar la col·laboració amb els empresaris gironins

Girona

La Cambra de la Propietat defensa els contractes d’habitatge de temporada

GIRONA