Societat

Connectats amb el cotxe elèctric a casa i al carrer

L'Institut Català d'Energia ampliarà la xarxa en els pròxims quatre anys i facilitarà que els privats tinguin punts de connexió a casa

Fins ara, quatre ajuntaments del Maresme han apostat per connectar aparcaments públics

Al Maresme hi ha un total de 24 punts de càrrega en espais públics, i també de privats, que es reparteixen sobretot pel Baix Maresme, segons es recull en l'aplicació Electromaps com a guia de referència per als usuaris. S'hi compten només els ajuntaments del Masnou, Mataró, Caldes d'Estrac i ara el de Cabrera de Mar, que han apostat per dotar d'aquest servei de càrrega els aparcaments públics. La resta són serveis que es poden trobar en superfícies comercials, garatges i fins i tot en algun hotel.

Alguns ajuntaments es van avançar als temps i van apostar per estar preparats per a l'arribada del cotxe elèctric dotant les infraestructures quan encara no hi havia cotxes al mercat. No va ser fins al 2013 que es van comercialitzar els primers vehicles elèctrics, i des d'aleshores el parc automobilístic no ha parat de créixer. Segons dades de l'Institut Català d'Energia (Icaen), actualment a Catalunya circulen fins a 5.500 cotxes elèctrics, la majoria dels quals es concentren a l'àrea d'influència de Barcelona. La directora de l'Icaen, Assumpta Ferran, reconeix que aquest és un canvi de model “complex i innovador” que no s'ha d'entendre com una substitució de benzineres per punts de càrrega. “Volem un canvi cap a una energia neta, i és més fàcil del que molts es pensen”, assenyala la responsable de l'Icaen arran dels canvis introduïts en la llei de propietat horitzontal, que facilita la implantació de punts de càrrega per a vehicles elèctrics en aparcaments privats. El tràmit és senzill, ja que només s'ha de fer la petició a l'administrador de finques perquè ho aprovi la comunitat de veïns, que no es pot oposar a fer la instal·lació si no té cap alternativa.

Tot i això, Assumpta Ferran reconeix que els usuaris reclamen més punts de càrrega a la via pública. “Volen tenir la confiança que hi ha una xarxa al territori, però no per anar a carregar la bateria quan es necessiti, perquè es farà pagar”, explica. El pla estratègic per als pròxims quatre anys preveu arribar als 400 punts de càrrega semiràpida i fins als 50 de ràpida, que permet tenir el vehicle carregat en mitja hora. “Seria ideal que cada cent quilòmetres et trobessis un punt de càrrega”, assenyala la responsable. Els llocs on s'ubiquen són estratègics, ja que estan ben connectats amb altres vies. “Cabrera de Mar és un bon lloc, perquè l'accés des de la C-32 és fàcil”, subratllava amb relació al nou punt de càrrega ràpida que s'ha posat en funcionament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

urbanisme

El nou POUM perfila com serà la ciutat d’aquí a mig segle

Tarragona
educació

La UPC oferirà el grau de Medicina a partir del 2026

BARCELONA

Reivindiquen l’herència de la gastronomia marinera femenina

roses

L’Escala vol definir un Pla Local de Joventut amb la participació

l’escala
medi ambient

Mataró canvia de lloc els peixos del Parc Central per la sequera

mataró

La UAB aprova un pla per assolir la neutralitat climàtica el 2030

Cerdanyola del Vallès
MEDI AMBIENT

El GironaNat recupera basses pluvials i en crea de noves

girona

Rècord de validacions a TMB coincidint amb Sant Jordi

Barcelona
CELRÀ

Canvien de lloc els concerts de nit de la festa major

celrà