Iberia convoca quatre jornades de vaga a l’estiu
El personal de terra de la companyia farà aturades els dies 27 i 28 de juliol i el 3 i 4 d’agost
Els treballadors denuncien contractes precaris i excés de treball
Els treballadors de terra d’Iberia Barcelona han convocat una vaga per als dies 27 i 28 de juliol –just després de la fixada per la tripulació de cabina de Ryanair– i el 3 i 4 d’agost per reclamar millores en les condicions laborals. Els sindicats denuncien que els contractes de més de la meitat de la plantilla són temporals i precaris i exigeixen que passin a ser fixos perquè, argumenten, la càrrega de feina a l’aeroport del Prat ho permetria. Els treballadors sostenen que l’actual plantilla és insuficient per cobrir les necessitats reals del servei i insten la companyia a reprendre el diàleg per buscar solucions.
El comitè d’empresa lamenta també que la majoria dels treballadors eventuals duen a terme tasques pròpies del personal fix. I ho fan enllaçant contractes; és a dir, sense tenir dret a vacances i sense cap previsió d’aconseguir un contracte estable. Els treballadors denuncien que actualment treballen fins a 8 dies seguits i que l’empresa els obliga a fer hores extra amb una remuneració molt baixa.
A la vaga estan cridats tots els treballadors de terra d’Iberia a l’aeroport del Prat, entre ells els empleats dels taulells de facturació, els de càrrega i descàrrega d’equipatge, embarcaments de passatgers o els responsables del manteniment dels avions.
Si la vaga es confirma, a banda d’Iberia, afectaria totes les companyies de l’aliança One World com ara British Airways, Turkish Airlines, American Airlines i d’altres com per exemple Vueling, el principal operador del Prat, al qual el personal de terra d’Iberia dona servei.
El portaveu del sindicat CESHA, Miguel Ángel Sánchez, espera que la setmana vinent s’obri la taula de mediació i que l’empresa mostri disposició a satisfer les demandes dels treballadors per desconvocar les aturades. “Fins avui només hem rebut negatives de manera sistemàtica de la direcció a l’hora de tractar aquests problemes que repercuteixen en el bon funcionament de l’operativa i també en el tracte que reben els passatgers”, va recriminar la UGT en un comunicat.