Societat

Vaga indefinida al taxi, col·lapse total a Barcelona

El TSJC decideix mantenir en suspens la reglamentació de l’AMB que afavoreix els taxistes davant els cotxes VTC

Els taxistes responen mantenint la protesta fins que Foment els faci cas

Torna la guerra al taxi després d’unes hores de treva, i aquesta vegada és una guerra total. Els taxistes de Barcelona reunits ahir a la tarda al centre de Barcelona en assemblea van decidir fer vaga indefinida fins que el Ministeri de Foment no respongui a les seves pretensions de frenar la competència dels vehicles de lloguer amb conductor (VTC) amb la promulgació d’un decret. “Això és un segon 15-M”, va definir el portaveu del sindicat majoritari Elite, Alberto Álvarez, després que amb els seus companys van acordar mantenir de forma indefinida la protesta al carrer que en el moment de tancar aquesta edició col·lapsava el centre de Barcelona. Des de primera hora de la tarda, centenars de cotxes negres i grocs van anar ocupant la Gran Via, que van omplir des de plaça Espanya a plaça Tetuan organitzant un sarau de trànsit monumental en una tarda de divendres i juliol, quan molts barcelonins volien sortir de la ciutat,

La represa de les protestes, que s’havien desconvocat a primera hora del matí d’ahir, va ser automàtica així que a migdia es va conèixer la decisió del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) de mantenir la suspensió del reglament de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) que protegeix els taxistes davant la competència dels VTC. El tribunal va prescindir del fet que el dia abans el Ministeri de Foment havia retirat la seva petició de suspensió cautelar del reglament i va mantenir la seva decisió contrària als interessos dels taxistes amb l’argument que l’AMB no té competències per regular aquest sector.

La protesta al centre de Barcelona va anar precedida d’una marxa lenta que va col·lapsar els accessos a l’aeroport del Prat i la C-31. En aquesta via un grup de taxistes s’hi van aturar i van impedir el pas dels vehicles calant foc. A Barcelona, el trànsit que entrava per plaça Espanya s’havia de desviar cap a l’avinguda del Paral·lel, ja que era impossible travessar la ciutat per la Gran Via, que només tenia oberts els laterals de mar i muntanya.

El col·lapse de la Gran Via es va plantejar, en un primer moment, com una mesura de pressió temporal mentre els representants dels taxistes s’entrevistaven a l’ajuntament amb l’alcaldessa Ada Colau. A la sortida de la trobada i després de fer l’assemblea, la protesta al mig de Barcelona va passar a ser indefinida i la decisió de plantar-se victorejada al crit de “guerra, guerra, guerra!”. Els taxistes barcelonins van demanar la solidaritat de la resta del col·lectiu de l’Estat i que hi hagi mesures de pressió en altres ciutats.

A la sortida de la reunió, l’alcaldessa Colau va demanar unitat d’acció i la implicació del Ministeri de Foment i de la Generalitat en la regulació del sector. Colau va demanar a Foment un nou decret que reguli el sector. Des del govern català, el vicepresident, Pere Aragonès, va demanar una negociació oberta a totes les parts, mentre que des del Departament de Territori es va convocar els taxistes a una reunió que es durà a terme la setmana vinent.

La resolució judicial va ser rebuda amb lògica satisfacció per les empreses Uber i Cabify que, tot i això, van demanar que es busqui una sortida dialogada al conflicte. La patronal del sector, Unauto, es va mostrar molt contundent amb la reacció dels taxistes, als quals va acusar de “segrestar la ciutat de Barcelona” i “anar en contra de la ciutadania”.

Estem convençuts que tenim les competències per fer el reglament que hem fet
Ada Colau
Alcaldessa de BArcelona
Aquesta situació s’ha de solucionar mitjançant el diàleg i la negociació entre totes les parts
Pere Aragonès
vicepresident del govern
Això és un segon 15-M. Demanem als altres taxistes d’Espanya que secundin la protesta
Alberto Álvarez
sindicat del taxi élite

Els serveis mínims fan suportable l’aturada a Renfe

La vaga convocada ahir per la CGT a Renfe i Adif va desenvolupar-se amb normalitat i menys afectació real de la buscada sobre els usuaris a causa dels serveis mínims dictats per la Generalitat, que van arribar a ser del 66%, i que el sindicat convocant va considerar abusius. La vaga es va convocar amb l’objectiu de recuperar el salari perdut durant els anys de la crisi i és previst que es reprodueixin les jornades de protesta durant els mesos de setembre, octubre, novembre i desembre. El sindicat també ha plantejat la vaga contra l’externalització de serveis, per la contractació de nou personal i contra la negativa de l’empresa de crear un hòlding entre les companyies Adif i Renfe per fer front al repte de la liberalització del sector ferroviari. La protesta es va fer en tres franges horàries; de matinada, hora punta del matí i de 4 a 6 de la tarda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia