Societat

El tram de la línia R4 on hi va haver l’accident seguirà tancat

La pressió del sindicat Semaf obliga Renfe a rectificar i mantenir tancat el tram de la línia fins a esclarir el cas

Malgrat que dilluns al migdia Renfe havia assegurat que el tram de la línia afectada per l’accident mortal de divendres passat entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet tornaria a la normalitat el matí següent, la negativa dels maquinistes a cobrir aquest servei va fer impossible el compliment de reobertura. Segons va assenyalat Lluís Moyano, maquinista i portaveu de Semaf, aquesta negativa va sorgir després de la reunió dels delegats de prevenció laboral per evitar “un perill greu imminent”. Moyano va exigir, també, una investigació “transparent i eficaç” per poder resoldre les deficiències i restablir el servei amb total normalitat i seguretat. D’altra banda, el portaveu de Renfe, Antonio Carmona, va explicar que l’empresa va escoltar les reivindicacions dels treballadors i la necessitat de ser garantistes amb la seguretat dels passatgers i treballadors, tot emfatitzant en la seguretat de les persones com a prioritat principal de la companyia i que, per aquest motiu, “no volen córrer” en la reobertura. Tot i això, Carmona va assegurar que, mentrestant, demanarien la implementació de “les mesures de seguretat complementàries per poder restablir el servei normal entre Sant Vicenç i Manresa.

Reclam d’inversió a l’R12

A Ponent, els alcaldes dels deu municipis per on passa l’R12 van posar de manifest, en una trobada a la Diputació de Lleida, el cúmul d’incidències que registra el servei d’aquest tren, i van reclamar inversions de manera immediata. Més enllà de l’escenificació de l’acord, la trobada va servir per acordar la reactivació de la Plataforma per la línia R12, que té la presència d’agents socials i econòmics i, segons la presidenta de la Diputació, Rosa Maria Perelló, “passar a l’acció”, concretant trobades amb el conseller de Territori i la ministra de Foment. Perelló va lamentar també la nul·la inversió de l’Estat en la línia en els últims anys.

LA FRASE

Estem reclamant millores i inversions perquè les tecnologies canvien i tot es pot millorar
Lluís Moyano
portaveu semaf


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
MOBILITAT

Trànsit reposarà radars vandalitzats, entre altres un que no vol Santa Cristina

SANTA CRISTINA D’ARO
Europa

El linx ibèric ja no és una espècie en perill d’extinció, però continua “amenaçada”

Medi ambient

La platja contaminada de Sant Adrià de Besòs seguirà tancada

Sant Adrià de Besòs
Educació

Concentració de docents al Consorci d’Educació a Barcelona: “Volem continuïtat”

Barcelona
SALUT

Concentració a Mataró per exigir la continuïtat del servei de pediatria a l’Hospital

Mataró
Educació

Barcelona enllestirà la reordenació de l’FP el 2030

Barcelona
OLOT

Els veïns del barri del Morrot demanen els expedients del Pla Parcial

OLOT
Societat

Mor Francesc Bosch, el premianenc amant dels pessebres

canvi climàtic

Onades de calor extrem arreu del món

barcelona