Societat

Pràctiques “no adequades” en el 5% de les botigues

L’associació de comerciants detecta casos de competència deslleial

El 22,8% dels establiments lloretencs són negocis de records i basars

L’associació de comerciants de Lloret de Mar considera que la majoria dels negocis locals ofereixen als clients un marc adequat per a la compra, però que hi ha un 5% de botigues “amb pràctiques comercials que no són les adequades”, afirma el gerent de l’entitat, Francesc Alsina.

Per segon any, l’associació reparteix un fullet en què es donen les normes mínimes per a l’activitat comercial. El text és en cinc idiomes: català, castellà, anglès, francès i rus. S’hi explica que és necessari que els productes estiguin etiquetats amb el preu, que no hi hagi regateig amb el client, i que els comerços han de disposar de llibre de reclamacions i oferir el tiquet de compra al client. Algunes d’aquestes coses no es compleixen en l’esmentat 5% de les botigues. “Podem donar garanties que el 95% de les botigues compleixen les normatives bàsiques [...]. Ens capfiquem molt en les falsificacions, que es donin els tiquets de compra, que són les normatives bàsiques. Si no ho fan, fan la competència als altres comerços. El tiquet de compra és la garantia perquè si mai tornes el producte el puguis bescanviar perquè tornar els diners no és obligatori”, explica Alsina, que hi afegeix que hi ha casos de venda ambulant.

El 28 de juny del 2018 l’Ajuntament va aplicar una moratòria d’obertura de nous locals de records, basars i supermercats de baix valor afegit. Segons dades recollides per l’empresa Asomaru SL, el setembre del 2017 hi havia 741 establiments comercials a Lloret, 169 dels quals (un 22,8%) eren botigues de records. Ara l’Ajuntament té enllestit un pla d’usos comercials.

L’associació de comerciants, que presideix Eduard Temprano, admet que “aquest comerç està localitzat en alguns punts”. Per Alsina, la millora de l’oferta comercial ha de ser més àmplia. “Per molt que es vulgui intervenir en aquest tipus de negocis, les pràctiques continuaran essent les mateixes. El problema no és el que venen sinó com ho venen.” Els comerciants reclamen més accions al carrer per atreure públic.

LA FRASE

Algunes pràctiques seran les mateixes: el problema no és el que venen sinó com ho venen
Francesc Alsina
GERENT DE L’ASSOCIACIÓ DE COMERCIANTS DE LLORET DE MAR


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Malta obre un port a l’‘Ocean Viking’, però no acollirà ningú

MALTA

Subhasta d’art en pro de SOS Costa Brava a Sant Feliu

SANT FELIU DE GUÍXOLS

L’escola El Frigolet, de Porqueres, s’amplia amb una nova aula

PORQUERES
societat

Una avaria a Sants genera esperes de més d’una hora

La Santa ja ha rebut un 40% més de públic que l’any passat

SANTA CRISTINA D’ARO

Tractaments ambulatoris d’afeccions uterines, al Güell

girona
Figueres

Mil dos-cents infants de casals

societat

Detingut després d’haver atropellat mortalment un motorista a Jorba

Girona ofereix 2.750 places d’activitat física

Girona ofereix 2.750 places d’activitat física

girona