Societat

La Generalitat acosta la fruita a les famílies

Una campanya ha permès que vint nens hagin apadrinant un arbre fruiter d’arreu del territori

Ahir, se’n va fer la collita en una explotació de fruita de Jafre

La consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP), Teresa Jordà, acompanyada de la directora dels serveis territorials del DARP a Girona, Elisabet Sánchez, va participar, ahir al matí, en la collita de poma a l’explotació Satlle Agroramadera de Jafre, Girona, en el marc del concurs Apadrina el teu arbre fruiter.

 La consellera Jordà va acompanyar 5 de les 20 persones guanyadores del concurs, organitzat pel Departament d’Agricultura dins de la campanya d’aquest estiu feta amb l’objectiu de promoure el consum de fruita dolça. Ahir, les famílies eren de Barcelona, Sant Feliu de Llobregat i Pineda de Mar.

Jordà va destacar la importància de conscienciar per incorporar la fruita a la dieta, per tenir una alimentació saludable.

Els participant, seleccionats a través d’una redacció, havien de buscar el seu arbre apadrinat, de què podien collir les pomes i, a la vegada, aprendre com es fa una collita per no fer malbé l’arbre ni la propera collida.

Els deu primers guanyadors van ser premiats amb l’apadrinament de deu nectariners d’una explotació d’Alcarràs (Segrià) i ja van poder-ne recollir els fruits el passat mes de juliol. Els cinc restants van poder fer el mateix amb les pereres que també van apadrinar, en la collita de pera que van poder dur a terme, en aquest cas, a Alcoletge (Segrià).

Aquesta és la primera edició d’aquest concurs que s’ha celebrat a través de Faceboock i que consistia a descriure amb qui compartiries la collita obtinguda d’un arbre fruiter. Els autors de les descripcions guanyadores van ser premiats amb l’apadrinament d’un arbre fruiter i la participació en la recollida de la fruita que produís.

El concurs ha permès que famílies d’arreu de Catalunya puguin conèixer de prop en què consisteix el procés de recollida de la fruita.

Aquesta mateixa campanya, destinada a promoure el consum de fruita, ha tingut també anuncis publicitaris en ràdio, premsa i xarxes socials que tenien com a eslògan La teva fruita.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.