Societat

El TSJC rebaixa la vigilància dels Mossos en seus judicials

La limita a la Ciutat de la Justícia i a la seu del TSJC

Retira l’ordre perquè els agents custodiïn els jutjats del Vendrell, Gandesa, Balaguer, Cervera, Solsona i Berga

El president del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), Jesús María Barrientos, ha decidit rebaixar la vigilància dels Mossos d’Esquadra en seus judicials i la limita només a la Ciutat de la Justícia i al Palau, seu del TSJC. Així, retira l’ordre perquè els agents custodiïn les seus del Vendrell, Gandesa, Balaguer, Cervera, Solsona i Berga a partir del 23 de setembre.

El 13 de maig ja va ordenar una primera retirada, però va deixar la vigilància d’aquests jutjats per un criteri policial de riscos. Ara retira la vigilància d’aquestes seus perquè els riscos “s’haurien vist diluïts des de llavors”, segons un informe del comissari en cap dels Mossos d’Esquadra. El TSJC va activar aquesta vigilància després de diversos atacs de CDR a les seus judicials.

Els màxims comandaments dels Mossos i d’Interior havien lamentat l’esforç que suposava aquest operatiu, anomenat Toga, en un moment de manca d’agents. L’Associació Catalana de Municipis (ACM) també va decidir impulsar una moció perquè el TSJC desactivés aquesta ordre de vigilància permanent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

A informació pública les expropiacions de la nova plaça d’Espanya de Girona

GIRONA

Palamós habilitarà la visita virtual al refugi de la Guerra Civil al pati de l’escola La Vila

palamós
societat

La CUP-SOM POBLE amplia les candidatures a les comarques gironines

girona

Madrid insta a reactivar el grup de treball per al traspàs de rodalies

barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Jornada assolellada

Barcelona

Els lletrats de l’administració de justícia pacten amb el govern espanyol i paren la vaga

BARCELONA

Defensem el tren de l’Empordà reclama l’estació de Figueres on és ara i amb les vies soterrades

figueres

Ampliació de la llar d’infants municipal de Banyoles

BANYOLES

Llum verd als lectors de matrícules de la Garrotxa

OLOT