Societat

Open Arms ja ha recaptat 425.000 euros pel nou vaixell i confia tornar a sortir al mar en dos mesos

Òscar Camps assegura que quanta més gent faci donacions “més legitimitat” tindran per fer la seva feina

L’ONG badalonina Proactiva Open Arms ha recaptat 425.000 euros per reparar o comprar un nou vaixell en prop d’un mes a través d’una campanya de crowdfunding. Una xifra però que encara està lluny dels 800.000 euros que necessiten per posar al dia l’Open Arms o els 2,5 milions d’euros per comprar un nou vaixell i treballar amb més seguretat i millors condicions. Des del port de Barcelona, on l’Open Arms fa escala abans d’anar a Burrina per ser reparat, el fundador de l’ONG, Òscar Camps, ha explicat que el motor de l’Open Arms ha dit “prou” i ha fet una crida a la solidaritat per poder tornar a sortir al mar en uns dos mesos. “Quanta més gent faci donacions abans podrem tornar a la feina i més legitimitat tindrem davant als que fem nosa”, ha afegit.

L’Open Arms va atracar aquest dijous a la nit al port de Barcelona després de la seva última campanya i d’estar fa cinc dies aturat a Itàlia per passar una revisió tècnica que va durar 12 hores.

En una roda de premsa al mateix vaixell, Òscar Camps, ha lamentat que l’Open Arms “ha esgotat les seves possibilitats tècniques” i que si no el reparen o compren un vaixell nou estaran més temps parats a port que rescatant gent al mar. “Amb un vaixell en aquestes condicions estem donant peu a que ens parin en qualsevol moment i amb qualsevol excusa”, ha afegit.

El cap de màquines de l’Open Arms, Martín Maretta, ha explicat que el motor del vaixell, de 4.000 cavalls de potència, està funcionant amb 11 dels 12 cilindres que té i amb problemes en parts essencials com la bomba injectora o el regulador de velocitat. Unes avaries que es poden anar reparant però que s’aniran reproduint “per fatiga” del motor.

En aquest punt, Camps ha assenyalat que la millor opció seria comprar un nou vaixell i adaptar-lo per rescatar persones. Aquesta alternativa té un cost d’uns 2,5 milions d’euros. Si no fos factible, amb 800.000 euros es podria canviar l’actual motor de l’Open Arms per un de nou. En tots dos escenaris serien necessaris uns dos mesos per poder tornar a posar en marxa una missió.

El fundador de l’ONG ha celebrat que la campanya per recaptar fons va a molt bon ritme però ha fet una nova crida a la solidaritat per agilitzar tot el procés. Aquí, ha recordat que “necessiten sentir-se protegits per la ciutadania” per plantar cara als que “criminalitzen i difamen” la tasca humanitària que fan i per tenir més legitimitat davant les administracions i els estats que no sempre els ho posen fàcil. “La flota humanitària és incòmode perquè posa de manifest la manca de recursos i ens cal el suport de la ciutadania per sentir-nos forts”, ha reblat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’OMS destaca que el nombre de nous casos del coronavirus està baixant, però manté la cautela

Ginebra

La xifra de visitants de Sant Aniol s’estabilitza

MONTAGUT I OIX

Un investigador del crim de la Guàrdia Urbana diu que els dos acusats “tenien un pla però van cometre errors”

barcelona

El Síndic detecta un increment de les situacions d’emergència habitacional i del temps d’espera per a pisos socials

barcelona

Barcelona reuneix el cos consular per explicar-los les activitats alternatives al MWC: “Hi ha molta expectació”

Barcelona

El Govern crea una comissió interdepartamental per seguir l’impacte de l’anul·lació del MWC

barcelona

Willy Toledo abans del judici: “Em continuaré cagant en la verge”

Madrid

Brussel·les veu indicis d’ajudes públiques il·legals a Ryanair per a les seves operacions a Girona i Reus

brussel·les

Investiguen si els estornells trobats morts en una carretera de Tarragona es van electrocutar

tarragona