Societat

Els anuncis d’apostes no tindran espai en l’esport

El govern espanyol endureix la legislació per fer front a les ludopaties juvenils

L’últim esborrany del govern espanyol que regularà la publicitat i la comunicació comercials de les activitats relacionades amb el joc i les apostes serà més restrictiu del que s’havia anunciat fins ara.

El Ministeri de Consum, que comanda Alberto Garzón, es presentarà avui a la Comissió Europea amb noves modificacions. Si fins ara es permetia que les empreses d’apostes mantinguessin els seus anuncis durant els esdeveniments esportius que s’emetessin a partir de les vuit del vespre –permetent així que fossin visionats durant molts partits de futbol– ara tan sols es podran veure en la franja que va de la 1 a les 5 de la matinada. Els anuncis i apostes en línia que s’emetin en ràdio, televisió i plataformes d’intercanvi de vídeo quedaran restringits en hores d’escassa audiència, però es podran continuar veient.

Tampoc a les samarretes

D’altra banda, els esportistes no podran patrocinar activitats relacionades amb el joc en estadis, instal·lacions o recintes esportius de qualsevol tipus. Els jugadors no podran portar distintius de jocs i apostes tampoc a les samarretes o a la resta dels equipaments esportius. A més, també es prohibeixen els bons de benvinguda, que són una eina de promoció per atraure clients, sigui quina sigui la condició de la promoció que n’ofereixi la casa d’apostes.

L’enduriment de les mesures que pretenen prevenir les ludopaties, respecte al projecte de decret sotmès a exposició pública fins ara, és conseqüència de la preocupació mostrada durant la consulta de la normativa, el febrer passat, entre els grups parlamentaris del Congrés, organitzacions civils i institucions sobre els greus efectes de la dependència de les apostes i l’especial incidència en persones cada cop més joves, mitjançant les apostes en línia. La nova legislació té molt en compte els menors d’edat, a qui intenta protegir i per als quals està prohibit jugar, un recordatori que hauran d’incloure els anuncis. Així, la publicitat no s’hi podrà dirigir directament ni podrà ser destinada a incitar al joc els menors. Els contractes ja signats abans d’aquesta nova regulació també s’hi hauran d’adaptar, en un termini de tres mesos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

medi ambient

Argentona vol reduir a la meitat la població de coloms

Argentona

Drets Socials demana “col·laboració” a l’Ajuntament de Foixà

foixà
turisme

Els paradors de Ponent, l’Alt Pirineu i Aran rebran una inversió de 18 milions durant els pròxims tres anys

LLEIDA
MEDI AMBIENT

Stop Creuers demana un compromís “ferm” a l’Ajuntament de Barcelona per reduir els creueristes

barcelona
MEDI AMBIENT

Santa Coloma de Gramenet acumula 400 patinets elèctrics trucats al dipòsit municipal de vehicles

Santa Coloma de Gramenet
MEDI AMBIENT

El fiscal demana presó per a tres directius de Dictesa per l’incendi de la planta de Montornès

BARCELONA
educació

Niubó promet abordar l’“infrafinançament” de la pública però també de la concertada

barcelona
societat

Martínez promet 6.000 noves places a centres de dia

barcelona
llengua

Recurs al TC de les famílies de l’escola de Canet reclamant que se’ls garanteixi l’immersió

barcelona