Societat

Traslladen la majoria de parades de bus de la ronda Universitat a altres punts de Barcelona

Es canvia la ubicació d’11 de les 15 línies a altres punts de Barcelona, especialment a estacions ja existents

L’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat i l’Àrea Metropoliltana han acordat traslladar la majoria de les parades d’inici i final de línia de bus supramunicipal que hi havia a la ronda Universitat de Barcelona. En concret, es canvia la ubicació d’11 de les 15 línies a altres punts de la ciutat. El canvi afecta les línies de Lleida-Berga-Puigcerà, Olesa-Manresa (3 línies), Castelldefels-Port Ginesta, les del Maresme que no són exprés (tres línies) i les del Garraf (tres més). Els desplaçaments de les parades començarà el primer trimestre el 2021 i es traslladaran a estacions d’autobusos ja existents o en àmbits de menys afectació pels veïns. Amb aquests canvis es reduiran un 60% les expedicions que hi ha en aquest espai.

També s’aprofita la intervenció per desplaçar les parades d’inici i final de 5 línies més, ubicades en diversos punts del centre. L’objectiu és millorar l’eficiència de les línies i minimitzar l’impacte de l’estacionament de busos en aquesta zona.

El 85% de les parades d’aquest tipus de transports es troben distribuïdes a l’espai públic, amb un elevat grau de dispersió. Alhora, les tres estacions d’autobusos existents (Sants, Fabra i Puig i Nord) estan treballant per sota de la seva capacitat. En alguns punts de la ciutat, el fet de tenir les terminals de línia a l’espai públic acaba suposant un impacte important sobre els veïns i les veïnes més propers, que han d’assumir una sèrie d’externalitats negatives com poden ser el soroll, la congestió, la contaminació o les aglomeracions a les voreres.

Sovint estan situades en espais que no presenten les condicions òptimes ni per a l’usuari ni per a l’operador. El fort increment de viatgers en autocar cap al centre de Barcelona consolida l’aposta pel transport públic a Catalunya, convertint-lo en molts casos en una alternativa real i millor al vehicle privat. Però això també comporta la necessitat de reordenar aquests transports per fer-los assumibles. per la trama urbana de la ciutat.

A la ronda de la Universitat, el creixement de la utilització del transport públic ha provocat una concentració molt alta d’autobusos i una gran demanda d’usuaris. Actualment es realitzen més de 400 expedicions terminals diàries i 8.000 usuaris de les diferents línies utilitzen aquest espai. La ronda està fent una funció que no li correspon, d’estació en superfície. Els autocars arriben a ocupar dos carrils de circulació i s’utilitza la vorera com a zona d’espera dels usuaris. És per això que ara s’ha arribat a aquest nou acord, a petició del consistori.

Amb l’acord de reordenació a la ronda de la Universitat només hi restaran 4 línies, que es traslladaran de manera provisional a plaça Catalunya i a plaça Universitat mentre s’executin les obres de transformació de la ronda.

Un cop finalitzada aquesta primera reordenació de les terminals de major impacte, l’objectiu és continuar avançant per concentrar la major part dels autobusos i autocars supramunicipals que operen a l’espai públic en estacions d’autobusos de la ciutat, tant a les existents com a les que ja estan en construcció (Sagrera) o les de nova creació previstes al Pla Director d’Infraestructures de la Generalitat de Catalunya (Zona Universitària i Plaça Espanya). Això mantenint en tot cas parades de pas al centre quan sigui adient per atendre de forma adequada la mobilitat dels usuaris.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Incertesa per la fi dels Erasmus al Regne Unit

Barcelona

Denuncien falta d’infermera i metge a la Misericòrdia de Girona

GIRONA

Illa no descarta que el toc de queda s’avanci

Barcelona

Controls viaris per garantir el confinament municipal

Barcelona
LUISA OÑATE
Activista de la 'marea pensionista'

“Hem de ser al carrer. Tot s’ha aconseguit al carrer, sempre”

barcelona
Societat

Sant Antoni ofereix un tast de la festa major després de posposar els Tres Tombs

Economia

CCOO exigeix accelerar el procés de reindustrialització de Nissan

Vacunes noves enmig d’una tercera onada sense treva

barcelona
Societat

Aprovat el projecte del futur parc de Can Batlló, a la Bordeta