Societat

Barcelona farà carrils de 30 km/h de cotxes i bicis

El pla de mobilitat planteja una ciutat on el vianant serà prioritari

El pla de mobilitat per a Barcelona, amb l’horitzó en l’any 2024, preveu l’habilitació de carrils amb limitació de 30 km/h per on podran circular indistintament vehicles de motor i bicicletes. Aquests carrils seran al costat de la vorera de vies considerades avui ràpides, amb tres o més carrils. L’objectiu de l’Ajuntament és treure tots els carrils bici de vorera que encara queden, com a la Meridiana o a la Gran Via, amb l’objectiu de guanyar més espai per als vianants.

El pla posa al centre de les polítiques de mobilitat la persona que es desplaça a peu per Barcelona o amb un sistema de transport sostenible, ja sigui públic o de mobilitat personal. En aquest sentit, amb el pla es preveu guanyar 32 nous quilòmetres de carrers per a vianants, i això farà que, entre altres coses, l’Ajuntament declari la guerra al costum de molts patinets de desplaçar-se per damunt de la vorera.

Tot el que ara és a les voreres es baixarà a l’asfalt, no només els patinets, sinó sobretot les motos quan aparquen, i també els aparcaments de bicicleta, és a dir, els ancoratges en forma d’u a la inversa on es lliguen els cadenats de les bicicletes. A l’asfalt es vol regular el 90% de la superfície, amb la qual cosa l’aparcament lliure serà pràcticament impossible.

El pla representa una inversió de més de 7.000 milions d’euros, bona part dels quals han de ser aportacions de l’Estat i de la Generalitat en la millora del transport. L’Ajuntament confia en els fons europeus anti-Covid.

Calendari incert per al tramvia a la Diagonal

El pla de mobilitat aposta per potenciar el transport públic. Una de les noves obres és la connexió del tramvia a la Diagonal, que es pot dir que ja ha començat amb els treballs de millora del col·lector del subsol, entre els carrers Girona i passeig de Sant Joan. Ara bé, el calendari de finalització del primer tram del tramvia, des de Glòries fins a Verdaguer, ahir no va quedar del tot clar si estarà enllestit el 2024 o més enllà d’aquesta data. Una de les novetats que viurà el futur transport públic és la progressiva extensió de les parades de taxi a la ciutat per posar fi al sistema actual de vehicles buits circulant. Es pretén que els vehicles es reservin a través d’una aplicació del mòbil.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El web de l’Àrea privada ciutadana de la Generalitat, ara més senzilla i amb més serveis per a les persones

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona