Societat

El sector del taxi veu amb recel el retorn d’Uber

La multinacional ha anunciat que no operarà amb VTC els primers mesos

El retorn de la multinacional Uber a Barcelona amb una App que, en principi, oferirà servei només amb taxistes fa que una part del col·lectiu se’n malfiï. La companyia, que va marxar de Barcelona el gener del 2019 arran del decret del govern que regulava les VTC, ha anunciat que a partir de principi de febrer tornarà a prestar servei a Barcelona tal com ho fa a Madrid. En el cas de la capital catalana es comprometen que durant els primers tres mesos només operaran a través dels taxis que s’avinguin a treballar amb Uber.

Els taxistes que treballin amb Uber ho faran amb les tarifes regulades del sector i la companyia es quedarà una comissió d’un 12% en el cas dels taxistes que no hagin aprofitat l’oferta de llançament de l’empresa, que oferia no cobrar comissions durant tres mesos als taxistes que s’hi apuntessin abans del 15 de desembre. Els responsables d’Uber, que mantenen que ja tenen “centenars” de taxistes interessats a treballar amb ells, han assegurat que la seva intenció és treballar només amb taxis i, si consideren que el servei que els taxistes donen als clients de l’aplicació és bo, continuaran treballant només amb ells. Tot i això, Uber obre la porta a l’entrada de vehicles VTC si creuen que amb els taxis apuntats a l’App no poden satisfer les necessitats dels seus clients. Uber vol temptar els taxistes de Barcelona i la seva àrea metropolitana amb ofertes com ara facilitats per renovar els vehicles i els ofereix 300 euros per cada nou taxista que convidin a fer servir l’App i que completi 25 viatges. Els responsables d’Uber asseguren que han canviat d’estratègia i volen ser “aliats dels taxistes” i ajudar-los a trobar més clients.

Des del sector del taxi, el portaveu l’Élite Taxi, Tito Álvarez, recela de l’oferta i reitera que “no és possible” la convivència entre taxis i VTC. Manté que el taxi és un sector regulat i l’única garantia que no es donaran preus abusius. A més, recorda que els taxis són els únics cotxes que poden circular pels carrils bus de la ciutat de Barcelona i això els permet oferir una velocitat comercial més competitiva que la que poden donar les VTC.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Núria Escarpanter
Alcaldessa de Llançà (Junts)

“El pacte de govern és sòlid i es basa en la confiança”

Llançà

El Clúster de la Bioenergia de Catalunya celebra la II Nit de la Bioenergia: l’energia més circular i social

Bategen amb Maria Antònia Canals la plaça de davant l’institut Vicens Vives

girona

Tomben la moció per regular el lloguer estacional

BLANES

Camí de Mar, un projecte que enllaça Argeles amb Malgrat, per la costa

girona

La Fira d’Abril de Catalunya amplia l’aforament un 24%

Barcelona

El Mercat del Lleó tindrà més bona climatització abans de l’estiu

girona

El festival Tech&Play obre portes i espera 4.000 visitants

Barcelona
EDUCACIÓ

Mobilització de l’AFA de l’escola Camins a Banyoles

BANYOLES