Societat

Reducció de la velocitat a la majoria de carrers

La nova normativa rebaixa a 30 km/h la velocitat genèrica dins els nuclis urbans

Fins ara als carrers de pobles i ciutats es podia circular, com a norma general, a 50 quilòmetres per hora, però des d’ahir la nova normativa rebaixa a 30 km/h la velocitat genèrica per als conductors. La normativa només manté els 50 km/h a les vies de dos o més carrils per sentit de circulació, i es limita la velocitat fins a 20 km/h en aquells carrers que són de plataforma única, és a dir, amb la calçada i vorera al mateix nivell.

Segons dades de la direcció general de Trànsit (DGT), els nous límits de velocitat tenen un impacte en la reducció de la sinistralitat, tant pel que fa al nombre d’accidents com a la gravetat de les lesions de les persones que en són víctimes. El fet de fixar el límit en 30 km/h, segons la DGT, redueix un 80% el perill de morir atropellat, ja que si un vehicle que circula a aquesta velocitat impacta contra un vianant, el risc que la persona mori és del 10%, mentre que si el mateix vehicle va a 50 km/h el risc augmenta fins al 90%.

El canvi en el reglament general de circulació es va aprovar el mes de novembre passat, i les administracions locals han tingut mig any per fer les adaptacions corresponents tant en les infraestructures com en la senyalització.

A Catalunya, ciutats com Barcelona i Lleida s’han avançat en la implantació de la nova normativa estatal. A la capital catalana està previst que a finals del 2021 les vies de circulació amb límit 30 sumin 212 quilòmetres, és a dir el 75% del total de vies urbanes. A Lleida el canvi es va fer efectiu a finals d’octubre, quan la majoria dels carrers, tots els que no són vies principals, van passar a ser zona 30.

A la capital del Maresme han decidit fer un pas més en la nova normativa, i a Mataró també es limitarà a 30 km/h la circulació en una vintena de vies que ara tenen més d’un carril de circulació en cada sentit. Són vies on properament s’implantarà carril bici i els vehicles motoritzats hi perdran pes, trams situats als polígons o que el seu traçat fa aconsellable rebaixar-hi la velocitat. El Servei de Mobilitat instal·larà radars pedagògics en alguns dels carrers que rebaixen la velocitat a 30 per tal d’anar informant els conductors del canvi de normativa, i passats uns dies es començarà a sancionar els qui la incompleixin.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Un projecte de futur per al monestir de Banyoles

BANYOLES

El virus revifa amb la meitat dels catalans ja vacunats

Barcelona

Una vintena d’activitats i més de 50 ponents en la Mobile Week de Girona

girona
societat

Ada Colau obre el ple celebrant la llibertat del “company” Forn

Troben mort  a Brians 2 el creador de l’antivirus McAfee
societat

Troben mort a Brians 2 el creador de l’antivirus McAfee

Urdangarin ja no ha de dormir a la presó

Urdangarin ja no ha de dormir a la presó

Barcelona
Societat

El govern aprova el calendari de festes laborals de l’any 2022

Barcelona

Troben mort John McAfee, autor de l’antivirus, a la seva cel·la d’una presó de Barcelona

barcelona

La mascareta no serà obligatòria a l’aire lliure però caldrà posar-se-la si no hi ha la distància de seguretat

Madrid