Societat

La Fundació La Caixa reforça ‘Cap llar sense aliments’

L’entitat duplica la quantitat recollida, d’un milió d’euros, amb un milió addicional

Es vol donar resposta a l’augment de la demanda de les llars amb problemes com a conseqüència de la pandèmia

La Fundació La Caixa ha duplicat els donatius rebuts dins la campanya Cap llar sense aliments per a les persones més afectades per la pandèmia. Concretament, i en col·laboració amb CaixaBank, la fundació, que a l’abril va llançar la segona edició de la iniciativa per tal de donar resposta a l’augment de la demanda que han registrat els bancs d’aliments durant l’últim any, ha afegit un milió més al milió que ja s’havia recaptat gràcies a les aportacions de ciutadans i empreses.

Des de la Fundació La Caixa, el seu president, Isidre Fainé, va alertar que, tot i que la crisi sanitària comença a remetre gràcies a la vacuna, “l’emergència social persisteix”. La prova és que els bancs d’aliments de Catalunya han registrat un increment de la demanda d’un 30% l’últim any i a les quatre demarcacions es van atendre 60.000 persones més que l’any anterior. Actualment, s’està donant assistència a 256.000 persones a través de 636 entitats socials col·laboradores. Per això, la Fundació La Caixa, CaixaBank i els bancs d’aliments fan una crida a les empreses i a la societat en general perquè continuïn mostrant la seva solidaritat.

Una dada reveladora és que, segons la Taula d’Entitats del Tercer Sector, un terç del nombre de persones que han sol·licitat ajuda el primer any de pandèmia no l’havien necessitada mai fins ara. Aquesta situació es podria agreujar, segons els bancs d’aliments, si no es produeix un repunt en la recuperació econòmica quan acabin les mesures excepcionals de protecció social, com els ERTO. S’ha detectat que el perfil de persones que acudeixen als bancs d’aliments s’ha ampliat: ja no necessiten aliments només les persones en situació de pobresa severa, sinó també famílies que abans de la crisi tenien rendes mitjanes o baixes, i parelles joves que han perdut la feina.

En l’edició de l’any passat de la campanya es van recaptar 700.000 euros només a Catalunya, amb els quals es van aconseguir 785 tones d’aliments. Arreu de l’Estat, celebritats com el xef Ferran Adrià, la model Vanesa Lorenzo o l’actor Antonio Banderas s’han sumat a l’acció, amb la finalitat de fer visible a les xarxes socials el compromís dels bancs d’aliments. Tothom que hi vulgui participar té, entre altres mitjans, l’opció de fer-ho mitjançant un ingrés de Bizum al 38014.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El web de l’Àrea privada ciutadana de la Generalitat, ara més senzilla i amb més serveis per a les persones

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona