Societat

El fracàs de la variant de Sant Daniel va obligar a recórrer a l’autopista

Una plataforma ciutadana ja reclamava als anys 80 que l’AP-7 s’adaptés com a via de circumval·lació de Girona, solució que finalment es va haver d’adoptar

Un contribuent destacat al calaix de sastre que és l’AP-7 a la demarcació de Girona és la inexistència d’una variant de l’N-II en aquesta ciutat que doni el rendiment desitjat. La variant de Girona de la nacional per la vall de Sant Daniel es va obrir el 1993 per evitar que el trànsit creués la ciutat. El fet de ser d’un sol carril per sentit i d’esdevenir un tram amb molts accidents va fer evident la necessitat de desdoblar la nacional a l’altura de Girona, però en descartar-se aquesta possibilitat, finalment l’alternativa aplicada va ser convertir l’AP-7 en la variant. De fet, això és el que es demanava des d’alguns sectors de la societat local quan a la dècada de 1980 es va començar a projectar el pas per Sant Daniel, un espai natural que finalment es va obrir a la carretera tot i les queixes que hi va haver. Una coordinadora –N-II per l’Autopista, s’anomenava– va vertebrar les mobilitzacions.

Ara fa una dècada es va començar a ampliar l’AP-7, per fases, amb un tercer carril entre Fornells, al sud de Girona, i Vilafreser (Vilademuls) al nord. La variant per l’autopista, completada el 2014, fa 22 km, que són gratuïts si s’entra i surt dins dels seus límits. De manera gairebé immediata, mentre que l’N-II de Sant Daniel perdia un 40 % de volum trànsit diari (uns 7.500 cotxes i camions), la variant a l’AP-7 veia incrementat el nombre de vehicles en uns 8.000.

L’ús d’aquest tram ha anat augmentant i l’any 2018 ja hi passaven 46.000 vehicles al dia, dels quals 13.000 eren camions. El 2013, que és l’any abans d’aplicar-se la gratuïtat entre Fornells i Vilafreser, s’hi havien registrat 39.000 vehicles, dels quals 9.000 eren pesants.

Per tal d’agilitzar el pas per les estacions de peatge dels usuaris que no han de pagar es va distribuir els adhesius RondaGi, similars al Teletac.

LA DATA

2014
és l’any
en què es va completar la variant per l’autopista, de Fornells a Vilafreser

LA XIFRA

46.000
vehicles diaris
passen pel tram de l’AP-7 que fa de variant de Girona


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

Mor Mari Valldeperas, històrica del voluntariat a Sabadell

societat

900 joves atesos en set mesos al servei d’acompanyament emocional del govern

barcelona
Girona

El PSC, indignat per la pèrdua de línies a La Baldufa

Girona
MEDI AMBIENT

El pàrquing regulat per accedir al pantà de Sau es reactivarà el dia 22

Sau
Medi Ambient

El pantà de Sau s’omple de curiosos per tornar a veure l’església envoltada d’aigua

barcelona
SALUT

Castelldefels inicia les obres del tercer CAP

Castelldefels
Urbanisme

Barcelona dota la Teixonera de més habitatge i un nou parc urbà

Barcelona
MEDI AMBIENT

La població de cabra salvatge del massís del Port , recuperada

ARNES
societat

Unes 300 persones ocupen una platja de Mallorca per denunciar la massificació turística

barcelona