Societat

Infraestructures

Aprofitar la nit per fer via

L’Associació per a la Promoció del Transport Públic reclama la recuperació dels trens nocturns

Creuen que és una alternativa menys contaminant que els avions

Barcelona ha perdut en la darrera dècada tots els trens nocturns de llarg recorregut. Una part dels diürns s’ha substituït per serveis d’alta velocitat, mentre que a les línies convencionals el servei és insuficient i fa que molts viatgers es decantin per l’avió o el vehicle privat. A Europa comença a visibilitzar-se l’aposta pel retorn dels trens nocturns, lligada al context de lluita pel canvi climàtic i al fet que cada cop hi ha més gent que opta per prescindir dels avions.

L’operador ferroviari austríac OBB s’ha convertit en el referent per als trens nocturns. Ha creat una xarxa amb 25 ciutats de cinc països diferents i ha posat en funcionament trens moderns, còmodes i que respecten la privacitat dels viatgers. Aquesta xarxa té previst arribar a Barcelona l’any 2024 però a l’Estat no hi ha cap proposta per recuperar els trens nocturns. És per això que l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) reclama que hi hagi algun moviment en aquest sentit i proposa recuperar tota una sèrie d’itineraris que podrien ser una alternativa viable a l’avió. Adrià Ramírez, president de la PTP, considera que és “lamentable” que s’hagi d’esperar que els trens nocturns arribin d’Àustria. Ramírez indica que el ferrocarril té l’avantatge que, a diferència de l’avió, realitza serveis de centre a centre de la ciutat, evita el temps i cost del trajecte cap a l’aeroport i fa més còmode el desplaçament. A més, és un dels modes de transport menys contaminants i afavoreix l’equilibri territorial perquè dona cobertura a poblacions intermèdies. Per a serveis d’entre 8 i 14 hores de durada, la PTP sosté que el tren nocturn és una bona opció, ja que permet estalviar una nit d’hotel i interconnectar ciutats de manera més fàcil.

En trajectes de menys de quatre hores, si l’oferta és bona, com en el cas del corredor Barcelona-Madrid, la majoria dels viatgers opten pel tren i la PTP considera que cal apostar de manera clara per millorar les freqüències en trajectes amb ciutats del sud de França i d’altres de l’Estat com ara Bilbao, Pamplona, Logronyo, Burgos, València i Alacant. El president de la PTP insta Renfe a “abandonar la visió centralista” i a FGC a fer “un impuls decidit cap a aquest tipus de servei”, després que la companyia anunciés la seva voluntat d’enllaçar amb alta velocitat Catalunya amb el sud de França.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Protocol per abordar la violència masclista i LGTBI-fòbica

FIGUERES

La reforma de l’entrada a Roses vol potenciar el passeig de vianants

ROSES

Alerten de més famílies en risc a Barcelona

barcelona

L’arribada de l’òmicron du canvis en les quarantenes

Barcelona

Lliuren 2.279 firmes per no ampliar el Port d’Aro

CASTELL-PLATJA D’ARO

Més de la meitat de les mediacions acaben amb un acord satisfactori

Barcelona

Acompanyar el dol invisible de la pèrdua perinatal

Barcelona

Von der Leyen demana que s’obri el debat sobre la vacunació obligatòria

Brussel·les

Tot a punt per als Pastorets de Girona

girona