Societat

Renfe triplica el nombre d’usuaris de l’alta velocitat

Els serveis de TAV i Avlo han sumat més de 3 milions de viatgers entre Figueres, Barcelona i Madrid en els últims sis mesos

L’oferta és de 23 trens diaris per sentit

Renfe fa un balanç molt positiu dels primers sis mesos de funcionament de l’Avlo, el servei de trens d’alta velocitat i baix cost. En aquest període de temps, els serveis de TAV i Avlo en el corredor que uneix Figueres-Vilafant, Barcelona i Madrid han transportat 3.001.341 viatgers, una xifra que suposa més del triple que la registrada en el mateix període de temps del 2020, amb un increment del 225,73%.

Del total de viatgers dels serveis de TAV i Avlo, a Catalunya, gairebé 2,6 milions de persones fan servir els trens d’alta velocitat de Renfe per desplaçar-se al corredor nord-est. L’estació amb més viatgers és Barcelona-Sants, que en registra 1,9 milions, seguida a distància de Lleida-Pirineus, amb 228.460 usuaris, i Camp de Tarragona, amb 228.245. Més enrere se situa l’estació de Girona, amb 90.586 viatgers, i Figueres-Vilafant, que en comptabilitza 58.778.

Els trens Avlo es van posar en funcionament el 23 de juny passat, amb quatre freqüències per sentit que donen servei a Figueres-Vilafant, Girona, Camp de Tarragona, Lleida, Saragossa, Calatayud, Guadalajara i Madrid, amb preus des de 7 euros per trajecte. Amb l’oferta de TAV, sumen un total de 23 trens per sentit entre Barcelona i Madrid.

Més operadors

Ouigo, l’operador de l’empresa pública francesa SNCF, va superar el milió de viatgers durant els primers sis mesos de funcionament de la ruta entre Barcelona i Madrid. Els trens de dues altures i alta capacitat, que poden traslladar 509 persones per trajecte, han registrat una ocupació mitjana del 97% des que es van posar en funcionament, el 10 de maig passat, una dada que va pujar encara més a l’agost i a l’octubre, quan es va superar l’ocupació mitjana del 99%, segons dades facilitades per l’operador. El segon semestre del 2022 està previst que comencin a circular els trens d’Iryo, el tercer operador ferroviari d’alta velocitat, que oferirà setze freqüències diàries per sentit entre Barcelona i Madrid.

LA XIFRA

225,73
per cent
més d’usuaris de l’alta velocitat hi ha hagut en els darrers sis mesos respecte al 2020.

Certificació de qualitat

Renfe ha obtingut el certificat de qualitat Aenor per al transport de viatgers i la prestació del servei per les línies d’alta velocitat dels trens TAV i Avlo que fan el recorregut entre Figueres-Vilafant, Barcelona i Madrid, així com pel seguiment i control de les activitats contractades. La certificació verifica que el sistema de gestió de TAV i Avlo s’ajusta a l’exigència internacional de qualitat i medi ambient. L’equip auditor d’Aenor ha valorat molt positivament el llançament que ha fet Renfe del servei d’Avlo enmig d’una pandèmia, dotant-lo amb un plus de qualitat i sostenibilitat. Així mateix, ha considerat favorablement la decisió de la companyia de recuperar, ara fa un mes, els serveis de restauració a bord i l’obertura de les sales club, després de gairebé un any i mig tancades.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El Cor Cererols i l’Agrupación Señor Serrano enceten el 42è Festival de Torroella de Montgrí

BARCELONA

La meitat de les sol·licituds de plaça en una escola bressol pública de Barcelona queden desateses

barcelona

Els hospitals faran les baixes laborals d’ingressats per treure pressió als CAP

barcelona

La planta de Nestlé de Girona, pionera en formació de realitat virtual

GIRONA

Pals impulsa una campanya perquè el 100% de la producció de l’arròs es quedi a la localitat

PALS

Mor una persona atropellada en un accident a l’AP-7 a Tarragona

barcelona

Figueres vol convertir el centre històric en una “experiència turística total”

FIGUERES

L’assassí de Texas es va atrinxerar amb els nens

WASHINGTON

Albiach creu que el recurs de la dreta tindrà “les cames molt curtes” perquè la llei del català és “sòlida”

barcelona