Societat

El RACC vol menys radars dels previstos a Barcelona

Reclama que se’n rebaixi el nombre de 48 a 16 i que s’instal·lin només als entorns escolars i als túnels urbans

L’anunci de l’Ajuntament de Barcelona que instal·larà 48 nous radars en diferents punts de la ciutat ha provocat el rebuig del RACC, que considera que la mesura és “excessiva”. La proposta del consistori farà que es multipliqui per 9 el nombre de radars, que passaran a 6 a 54, segons denuncia el RACC, que considera que només tenen sentit els 12 previstos als entorns escolars per millorar la seguretat dels menors en carrers que ara tenen un límit de velocitat de 30 km/h i on fins fa poc es podia circular a 50 km/h, i els 4 radars de tram en túnels urbans a punt d’entrar en servei o previstos: a la ronda del Mig, al túnel de la Rovira, al túnel de Glòries i a la ronda Litoral, entre Miramar i la Barceloneta.

La resta dels radars fixos, 32 en total, tenen, a parer del RACC, un objectiu més cívic que de seguretat viària, per racionalitzar el trànsit de la ciutat, i per això apunten que hi ha altres mesures com ara campanyes. “Si es tracta d’anar millorant els comportaments cívics, seria lògic ser tan flexibles com fins ara s’ha sigut amb el comportament dels usuaris d’altres modes de transport”, indica el comunicat fet públic pel RACC, que indica que tot just ara es comença a sancionar als usuaris de bicicletes i patinets que no compleixen la normativa. A més, hi afegeix que l’Ajuntament ja disposa de radars mòbils que poden realitzar la mateixa funció quan convingui i als punts on sigui realment necessari “evitant el missatge de criminalització dels conductors de vehicle privat que implica un desplegament tan massiu com el proposat”. El RACC assegura que sempre ha defensat els radars, tot i la seva impopularitat, com un instrument eficient per reduir els accidents, però s’han oposat al fet que s’utilitzin com una mesura recaptatòria.

LA XIFRA

4
radars
té previst instal·lar l’Ajuntament en túnels urbans, una mesura que el RACC aprova.

Reducció de les víctimes mortals

Un dels arguments que esgrimeix el RACC per reclamar a l’Ajuntament de Barcelona que es replantegi la mesura és la reducció del nombre de víctimes mortals i ferits greus en accidents de trànsit a la ciutat durant la darrera dècada. Segons les dades que presenten, s’ha passat de 265 ferits greus i 39 morts el 2010 a 141 ferits i 14 morts el 2020, l’últim any de què tenen xifres, però també un dels que van registrar menys mobilitat per les restriccions a causa de la pandèmia de covid-19. De tota manera, argumenten que la davallada gradual de la sinistralitat s’ha assolit sense l’existència d’aquests radars.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El nou vaixell de rescat d’Open Arms atraca al port de Barcelona

barcelona

L’Aplec del Caragol de Lleida tanca una 41a edició multitudinària que recupera els 200.000 visitants

lleida

Els partits ultimen el pacte del català per portar-lo dilluns al Parlament

barcelona

Dos morts en accidents a Torroella de Montgrí i Calonge de Segarra

torroella de montgrí / calonge de segarra

La calorada toca sostre i es bat el rècord de temperatura màxima al maig a Catalunya

barcelona
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Descens de temperatura

barcelona

Un pres perillós de Brians 2 agredeix cinc funcionaris de la presó

barcelona

Retards als trens d’alta velocitat entre Barcelona i Figueres per uns actes vandàlics

Barcelona
societat

Una dona ferida crítica en un incendi a les Corts