Societat

Societat

Lliçó didàctica, invitació a l’activisme

Aigua és Vida exposa la situació del Ter i la lluita per garantir un cabal mínim del riu, en un institut de Salt

Els alumnes col·laboraran en la palanganada del març

En el marc de l’Aprenentatge Servei Comunitari (ACS) –com un crèdit de síntesi, obligatori a l’ESO–, l’institut Vallvera de Salt ha programat tres sessions del cicle integral de l’aigua. Després de la primera sobre el dret a l’aigua, ahir el president de la plataforma Aigua és Vida, Pau Masramon, va recordar la lluita d’entitats del territori per posar fi al transvasament del riu a Barcelona i a l’àrea metropolitana. Guiats pel professor Jeremy Buck, divuit alumnes de tercer d’ESO el van escoltar. “Com es pot canviar això? Què és l’ACA (Agència Catalana de l’Aigua)?”, van ser alguns dels interrogants plantejats.

La curiositat, primer, i l’agraïment, després, van ser l’actitud de molts dels adolescents que van escoltar ahir, entre altres dades, que a Ulldeter (Setcases), al Ripollès, on neix el riu, el cabal és de 12 m³/segon i que en canvi, a Girona, ronda els 4 m³/segon. Des del Pasteral s’envien 8 m³/segon cap a Barcelona i l’àrea metropolitana.

Aigua és Vida es va guanyar el dret a ser un interlocutor més en la causa pel Ter quan, des de l’1 de març del 2016, va començar a fer mesuraments diaris del cabal a Girona. “No ens fiàvem de les dades de la Generalitat.” Acompanyat d’Edurne Bagué, antropòloga i conferenciant la setmana anterior, Masramon va animar els joves a implicar-se. “Heu de seguir la lluita.”

L’Acord del Ter, signat l’agost del 2017, preveu que el 2028 un màxim del 30% del cabal se n’anirà de la conca. “Es pensaven que, després de l’acord, ens desactivaríem, però continuem aquí”, afirmava Masramon a l’aula. Com cada any, el 22 de març hi haurà la palanganada al Ter, a Girona. I dins les hores de pràctiques de l’ACS, els joves en faran difusió i hi col·laboraran. Sis dies abans de l’acte de denúncia de la falta d’aigua, el 16, hi ha una reunió de seguiment de l’esmentat acord.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

medi ambient

El Port fa un pas més per allunyar els creuers de la ciutat amb el tancament del Moll Barcelona nord

barcelona
Serveis

Expedient 113050 de Telefónica a Espolla

espolla
societat

Girona habilita noves zones d’esbarjo canins i crea una taxa pels gats domèstics

girona

El setembre més càlid de les últimes dècades a bona part de Catalunya

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Rússia mantindrà la seva presència en l’EEI fins al 2028

barcelona
TARRAGONA

L’Ajuntament de Tarragona necessita catorze milions per no entrar en fallida

TARRAGONA

Zoo, Ginestà o La Fúmiga tocaran a Fires de Girona

girona
EL TEMPS
Servei Meteorològic de Catalunya

La temperatura, a la baixa

barcelona
BADALONA

Xavier García Albiol anuncia una nova canonada per evitar la gran fuita d’aigua de Canyet

BADALONA