Societat

800 signatures en un manifest de docents contra la proposta de currículums d’ESO i batxillerat

Critiquen la “imposició” de l’ensenyament per projectes i la reducció d’hores d’algunes matèries

La Plataforma en defensa d’una educació pública i de qualitat ha impulsat un manifest en contra de la proposta de nous currículums d’ESO i batxillerat plantejada pel Departament d’Educació. El manifest, impulsat per professors de secundària i batxillerat, s’ha penjat a Change.org i suma més de 800 signatures. Entre les crítiques, hi ha la reducció del nombre d’hores lectives obligatòries d’algunes matèries i la desaparició de l’optativa de filosofia a 4t d’ESO. En línies generals, lamenten que s’obre la porta a la “imposició” de l’ensenyament per projectes i es mostren contraris a la nova proposta pel que fa a l’avaluació.

En el cas concret del batxillerat, rebutgen la desaparició de la matèria comuna de ciències per al món contemporani i la reducció del nombre d’hores lectives de les tres matèries de modalitat a 1r i l’aposta per l’opcionalitat en les optatives. Els docents veuen “inviable” aconseguir aquesta optativitat sense més professorat ni més aules. Auguren que moltes d’aquestes optatives s’hauran d’acabar cursant a l’Institut Obert de Catalunya, el que creuen que és un dels “objectius amagats” de la conselleria.

Els impulsors alerten que l’esborrany de secundària no té en compte la realitat dels instituts i asseguren que la seva implementació agreujarà encara més les diferències entre l’alumnat que en un futur tindrà més oportunitats a nivell educatiu i l’alumnat més vulnerable.

També critiquen que es diluirà la figura del professor entesa com a persona especialista que dota l’alumnat de coneixements i competències.

Demanen la dimissió de Cambray

D’altra banda, acusen el Departament de “tirar pel dret” i, per això i per la proposta de modificació del calendari escolar, demanen la dimissió del conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray.

Els impulsors del text reclamen la retirada dels esborranys i demanen confeccionar-ne de nous amb la participació i aprovació d’una majoria del professorat de secundària seguint els criteris de qualitat, rigor i exigència “necessaris per formar l’alumnat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El web de l’Àrea privada ciutadana de la Generalitat, ara més senzilla i amb més serveis per a les persones

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona