Societat

Societat

L’Abdul no en té la culpa

El tall de trànsit en diumenge de la Via Laietana per canviar de costat les obres es fa amb poca informació i l’enuig dels conductors

Els pàrquings no van notar el tall

El tall de la Via Laietana en sentit descendent, des de la plaça Urquinaona fins a la d’Antoni Maura, es va fer ahir amb un evident dèficit informatiu que va provocar l’enuig dels automobilistes que es veien obligats a fer un itinerari alternatiu per arribar a destí.

Els problemes de comunicació ja es podien detectar el dia abans. Els comerços de la plaça Antoni Maura, a la intersecció de la Via Laietana amb l’avinguda Cambó i la catedral, no sabien res del tall. Tampoc en sabien res els agents de policia que custodiaven la prefectura, ni els que eren al punt de control a l’accés.

Tampoc n’informava el canal de Telegram Comerç Ciutat Vella, gestionat per l’Ajuntament, i que quan es van posar en marxa les obres es va presentar com un diari que aniria informant de totes les novetats. L’última informació sobre Via Laietana en aquest canal data del 30 de juny per explicar que les obres seguien endavant. Per informar del tall d’ahir diumenge, res.

A qui li va tocar el paper d’informador ahir va ser a l’Abdul, el treballador a qui l’empresa encarregada de les obres va situar dalt de tot de la Via Laietana, davant uns cons i un senyal d’obligació cap a l’esquerra. “S’empipen molt i insulten”, explicava l’Abdul quan se li preguntava per quina era la reacció dels automobilistes en comprovar que no podien seguir Via Laietana avall.

A l’Abdul li van donar un paper amb un plànol dibuixat amb el qual explicava als automobilistes que volien anar al pàrquing de la catedral o Cambó que havien d’enfilar per Trafalgar, passeig de Sant Joan i Isabel II per remuntar Via Laietana des de Correus. La intenció del plànol era bona i molts van aconseguir el seu propòsit, tot i que on deia Sant Joan hi havia de dir passeig de Lluís Companys.

El fet és que els aparcaments afectats no van notar el tall i ahir van treballar amb normalitat, atenent sobretot estrangers que hi volien aparcar per anar a fer la visita al centre.

Les obres que van motivar aquest enrenou consistien a passar els treballs de renovació de les galeries de serveis del costat Llobregat al costat Besòs. Això implicava moure unes tanques i repintar les línies perquè els vehicles sàpiguen per on han de passar. En un punt també es va haver de demolir el formigó d’una parada provisional de trànsit i repassar l’asfalt d’algun tram afectat per les obres dutes a terme fins ara.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Les cocteleries barcelonines Paradiso i Sips, primer i tercer millors bars del món

barcelona
trànsit
regulació ambiental

Cau el vet de circular per Barcelona per als cotxes contaminants de famílies vulnerables

barcelona
LLUÍS MOLINAS
ACTOR, DIRECTOR, PERIODISTA, ARXIVER I ACTIVISTA CULTURAL

“Elizabeth Taylor era una dona encantadora”

PALAFRUGELL

El govern proposarà prorrogar les bonificacions a metro i bus si l’Estat estén la rebaixa del 30%

barcelona

ERC Olot denuncia la manca de pressupost per complir els objectius del PIAM

olot
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Intervals de núvols al litoral

Barcelona

Creen proteïnes inexistents a la naturalesa que imiten immunoglobulines

barcelona
La pastisseria Canal guanya el premi al millor croissant artesà de l’Estat

La pastisseria Canal guanya el premi al millor croissant artesà de l’Estat

barcelona

Can Ruti investiga si hi ha relació entre la covid persistent i alteracions en el cicle menstrual

badalona / terrassa