Societat

“Ens compliquen la vida, ens volen de pessebre vivent”

La normativa no només afecta la pagesia professional, sinó qualsevol que tingui hort o fruiters com a activitat complementària o de lleure. Un veí de Beuda, Josep Riu, és una d’aquestes persones. En el seu cas, de cop i volta ha de deixar de cremar, per exemple, les brancades de les oliveres i les vinyes i del sotabosc de la seva finca. Està indignat: “Per què m’han de treure el dret de fer foc controlat a casa meva? Pressionen tant el món rural que acabarem desapareixent.” “Si deixem passar això de les cremes –hi afegeix el veí de Beuda– d’aquí a quatre dies no ens deixaran tenir l’hort ni les quatre gallines; no quedarà res de quilòmetre zero”.

Riu, que ha estat alcalde del seu municipi, veu a venir “l’aniquilació” d’una manera de viure ancestral propiciada per unes administracions que semblen actuar de manera poc democràtica i sense tenir coneixement del territori, diu.

“Ens fan fer de pessebre vivent per als de ciutat i encara ens diuen què podem i què no podem fer.” Com molts altres, no està d’acord que es justifiqui la normativa amb l’argument que les cremes contaminen i encara menys amb el fet que a partir d’ara caldrà dur les restes a un abocador, pagant, o contractar una empresa especialitzada que es cuidi de la gestió.

Carbonet

Aquest propietari de Beuda també fa carbonet de manera tradicional en una clotxa (un forat a terra, tres o quatre cops cada hivern, explica), una activitat per a la qual confia que li donin permís. Sovint té de convidats grups d’escolars, que així aprenen feines antigues rurals que s’han anat perdent.

LES FRASES

Nosaltres som els que absorbim el CO2 del món industrialitzat
Oriol Serrà
DIRECTIU DE L’ ASSOCIACIÓ DE MICROPOBLES
En lloc de sentir-nos amb suport, notem que cada cop ens ho posen més difícil
Joan Rovira
SECRETARI GENERAL DEL CONSORCI FORESTAL DE CATALUNYA
La mesura era inviable i comportava costos econòmics a totes les explotacions
Unió de Pagesos
Pressionen tant el món rural que acabarem desapareixent
Josep Riu
PAGÈS NO PROFESSIONAL DE BEUDA

Josep Riu

R. Estéban
fa carbonet amb foc controlat en una clotxa


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

barcelona

Denuncien persecució institucional a la Policía Nacional per unes llambordes a Via Laietana

BARCELONA
L’AFA de l’escola Nostra Llar reclama que el bus no hi passi per davant, per seguretat
sabadell

L’AFA de l’escola Nostra Llar reclama que el bus no hi passi per davant, per seguretat

SABADELL
barcelona

Collboni obté consens per reiniciar el cobriment de la ronda de Dalt

barcelona
Societat

Ni cotxes ni lògica

girona
BANYOLES

Cor de Teatre farà el pregó de la festa major de Sant Martirià

banyoles

Relleu al capdavant de Càritas Barcelona

barcelona
EL TEMPS
Servei Meteorològic de Catalunya

Sol i temperatures amunt

barcelona

Vall d’Hebron escurça el temps de resposta amb pacients d’ictus

barcelona
societat

Figueres col·labora amb la selecció de personal del centre logístic d’Amazon d’El Far

figueres