Societat

Un perill a les carreteres que està anant a més

L’any passat, una tercera part dels accidents en vies interurbanes van ser causats per la presència d’animals a la calçada, bàsicament porcs senglars

La proliferació del senglar fora de l’hàbitat que fins fa poc li era natural no només perjudica collites i fa anar de corcoll pagesos i caçadors, sinó que s’ha convertit en un greu problema per als vehicles que circulen per segons quines carreteres. Gairebé el 33% (un de cada tres) d’accidents de trànsit registrats a les carreters de Catalunya l’any passat van ser causats per la presència d’animals a la calçada. La dada, que pot semblar inversemblant, correspon a un informe dels Mossos.

Tendència a l’alça

En total, van ser-ne 5.482, el 80% dels quals provocats per senglars. En la resta, hi van estar implicats cabirols. Són unes quantitats un 25,5% superiors a les del 2021, i un 90% amb relació al 2018.

D’entre les comarques de Girona, la més perjudicada va ser la Selva. L’últim accident greu d’aquest tipus a la demarcació va tenir lloc la setmana passada a l’AP-7 a l’altura de Sils, quan un turisme amb sis ocupants va xocar contra una colla de porcs que creuaven l’autopista i va fer diverses voltes de campana. Els ocupants van haver de ser traslladats a l’hospital Trueta.

Responsabilitats

Quan la topada amb un senglar es produeix durant una cacera (en la temporada regular o una batuda), la societat de caçadors del vedat d’on ha sortit l’animal se n’ha de fer responsable. En qualsevol altre moment, el damnificat s’haurà d’entendre amb la seva asseguradora.

Un dels factors que influeixen en aquesta mena d’accidents és la proximitat dels conreus amb les carreteres, opina el president gironí de la Federació Catalana de Caça, Josep Blanquera. “Si estigués una mica separat de la calçada, potser podries veure els animals corrent cap a tu”, indica com a mesura de prevenció. Una altra seria la construcció de passos de fauna als llocs on creuen la carretera. “Solen passar sempre per allà mateix”, afirma Blanquera, que admet la complexitat de la problemàtica dels accidents.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Salut injecta 110 M€ per reduir esperes en les visites al CAP, proves diagnòstiques i intervencions quirúrgiques

La metròpolis del futur: més verda, amb menys cotxes, més habitatge i noves centralitats

La Barcelona del terror

barcelona
SOCIETAT

Nous casos d’abusos sexuals a menors disparen totes les alarmes a Badalona

infraestructures

Tramvia urbà i metropolità de 46 km al Camp de Tarragona

La crisi de l’aigua

Tambors de sequera, però no de guerra

BARCELONA
Medi Ambient
El sistema de recollida dels residus a Sant Andreu de Palomar

La brossa de la discòrdia

barcelona
TOMÀS PLA
FUNDADOR, PROPIETARI I DIRECTOR DEL MUSEU DE LA JOGUINA DE SANT FELIU DE GUÍXOLS

“Vull que la meva col·lecció perduri”

sant feliu de guíxols

Uns joguets per a tota una ciutat

sant feliu de guíxols