Societat

Societat

Elogi del fotoperiodisme

Comença la XI Setmana dels Rahola amb una conversa amb el fotoperiodista Emilio Morenatti, que mostra i comenta algunes de les seves fotografies més impactants

Amb la reflexió final de “la societat no és conscient que sense periodisme no hi ha democràcia”, el fotoperiodista Emilio Morenatti va tancar ahir la conversa Més que mil paraules i va donar el tret de sortida a la XI Setmana dels Rahola que organitza la demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes i la Diputació de Girona. Va ser una conversa d’un parell d’hores conduïda per la periodista Sion Biurrun i seguida a la Casa de Cultura per un públic atent en què es va fer un repàs de la trajectòria i es va mostrar algunes de les imatges del fotoperiodista.

Morenatti, entre d’altres premis, va guanyar el 2021 un Pulitzer per les seves fotografies d’ancians vulnerables en solitud durant la pandèmia a Barcelona. Unes fotos mostrades ahir i que va aconseguir fer gràcies a contactes de metges de primària i de treballadors de funeràries que van permetre que els acompanyés en la seva feina diària en un moment en què les autoritats no deixaven captar imatges als centres hospitalaris adduint que es vetllava per la seguretat i per no crear alarma social. També apel·lant a la seguretat, mesos més tard es va prohibir als periodistes acostar-se a la zona afectada pel volcà en erupció a La Palma. Va ser llavors quan Morenatti –que va perdre una cama mentre cobria la guerra a l’Afganistan el 2009– va saltar una tanca per captar precisament imatges de la zona afectada, entre les quals la d’un cementiri cobert de lava. Colar-se, anticipar-se, posicionar-se són alguns dels verbs que van ser utilitzats més d’un cop en la conversa a l’hora de descriure un “ofici” que va acompanyat d’un equip tècnic com són les càmeres, lents i també drons, per exemple. Un ofici que va iniciar fa trenta anys a Jerez cobrint toros i Setmana Santa i que ha continuat per nombrosos països en guerra com el Pakistan, l’Afganistan o més recentment Ucraïna fent fotografies que fan visible la vida de les persones i que, també, ajuden a millorar-la.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

transports

Remolcat fins a Sants un tren de l’AVE avariat en un túnel a l’entrada de l’estació

barcelona

Un centre de recursos per a discapacitats intel·lectuals, a Santa Coloma de Farners

SANTA COLOMA DE FARNERS

A informació pública les expropiacions de la nova plaça d’Espanya de Girona

GIRONA

Palamós habilitarà la visita virtual al refugi de la Guerra Civil al pati de l’escola La Vila

palamós
societat

La CUP-SOM POBLE amplia les candidatures a les comarques gironines

girona

Madrid insta a reactivar el grup de treball per al traspàs de rodalies

barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Jornada assolellada

Barcelona

Els lletrats de l’administració de justícia pacten amb el govern espanyol i paren la vaga

BARCELONA

Defensem el tren de l’Empordà reclama l’estació de Figueres on és ara i amb les vies soterrades

figueres