Societat

El papa reapareix a la plaça de Sant Pere

El papa argentí no oficiarà la missa del Diumenge de Rams, sinó que la presidirà

El papa Francesc ha reaparegut avui a la plaça de Sant Pere del Vaticà per presidir la missa del Diumenge de Rams, un dia després de rebre l’alta hospitalària per la bronquitis que el va mantenir ingressat des de dimecres passat, segons informa EFE.

El papa ha arribat a la plaça assegut sobre un vehicle descapotable, el “papamòbil”, que l’ha portat fins al centre de la plaça, als peus de l’obelisc, per beneir els rams dels fidels i membres de la Cúria Romana que havien processionat pel lloc uns instants abans.

El papa, amb un abric blanc, ha baixat del cotxe pel seu propi peu i ha caminat uns metres fins al lloc disposat per a la benedicció, ajudat del bastó que fa servir freqüentment a causa dels seus problema de genoll. Es tracta de la seva primera reaparició pública des que dimecres passat va ser ingressat a l’hospital Agostino Gemelli de Roma a causa d’una bronquitis, després de presidir a la plaça vaticana l’audiència general, i va ser donat d’alta tres dies després, dissabte. En sortir de l’hospital, va fer algunes declaracions davant els mitjans que l’esperaven i va saludar alguns fidels però, després d’anar a resar a la basílica de Santa Maria La Major, va tornar a la seva residència al Vaticà, la Casa Santa Marta.

Francesc, de 86 anys, ha volgut en tot moment presidir els ritus de la Setmana Santa, que s’obren oficialment avui amb el Diumenge de Rams, que commemora l’entrada triomfal de Jesús a Jerusalem. Tot i això, el papa argentí no oficiarà l’eucaristia, sinó que la presidirà. A l’altar hi haurà el seu compatriota, el cardenal Leonardo Sandri. El papa Bergoglio, però, sí que pronunciarà una homilia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Aturen un possible atac cibernètic al sector públic català

barcelona

Catalunya, a la cua en comprensió lectora a quart de primària

barcelona

Les pluges del maig només han fet créixer els pantans un 1%

barcelona
SOCIETAT

Mor Enric Casi, antic director general de Mango i mà dreta d’Isak Andic

Infermeres de primària alerten del risc del consum de vapejadors entre els nens

barcelona

El poder transformador del voluntariat en la vida de les persones: històries de superació i esperança

ERC no revalida la sorpresa del 2019 a Lleida i el PSC torna a guanyar

Lleida
societat

El 60% de les agressions sexuals les fan persones conegudes i en espais ‘segurs’

barcelona
SOCIETAT

Mor Joaquim Ramis, fundador de Cavall Fort i referent pediàtric al país